Hundar iFokus

Hundar

Etikett: hundtillbehör-hundprylar
Läst 981 ggr
Ellenfyrkant
0

Kardborreband i lång päls?

Har fått upp ögonen för hurttas stormjacka. Provat den i butik och den sitter perfekt. Min fundering som sheltieägare är om det är troligt att kardborren sätts igen av hår och blir obrukbar? Eller håller de sig? Vad har ni långhårshundägare för erfarenhet av kardborrefästen?

Mvh Ellenfyrkant

Catta-
0

Det ska nog inte vara några problem. Det går ju att plocka bort håret från kardborren så den bör hålla ett bra tag.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Ellenfyrkant
0

#1 Gör det verkligen det? De borrar sig inte ner i botten?

Mvh Ellenfyrkant

Catta-
0

Det vet man ju själv när man har tex jackor eller skor med kardborrar. Ibland fastnar det skit och hår där men det är bara och pilla bort. Sen om din hund fäller mycket kanske det blir jobbigt att rensa bort hår varje dag.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Ambrose
0

Man kan rensa kardborreband på ett enkelt sätt genom att använda en kam eller hårdare typ av borste. Man kan även gnugga två taggiga ändar mot varandra så tovar pälsen ihop sig till en boll.. går hyfsat fort :)

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

[Forest]
0

Har en overall till Donna som jag haft i flera år, den har kardborreknäppning längst ryggen. Jag rensar bort hår med en synål en (tjock nål) :)

Saffran0Spice
0

Ett tips är om ni borstar hunden med en karda, så kan ni försiktigt borsta kardborrbandet med den kardan. De tar bort håren väldigt smidigt =)