Vilken hundras?! Hjälp
Jag vill verkligen skaffa mig en andra hund, men jag kan inte bestämma mig för ras. Jag har redan en liten Chihuahua här hemma, så hunden kan inte vara allt för stor. Men min nuvarande hund kräver väldigt mycket motion trots sin lilla storlek. Hon behöver vara ute några timmar om dagen, annars blir hon tokig. Hon brukar även följa med mig och jogga någon gång i veckan. Så om jag skaffar mig en till liten hund är jag orolig att den inte kommer orka lika mycket som min nuvarande gör. Men samtidigt vill jag ha en hund i hennes storlek, eller liiiite större, så att dem kan leka utan uppsikt.
Så vet ni någon liten hund som har mycket spring i benen?
Har tänkt lite på Cavalier, Mops, Dansk/Svensk gårdshund. Vet att dem skulle uppskatta motionen, men skulle dem leka bra med min tik på 23cm i mankhöjd?
Kom gärna med fler tips på raser!
Nästan(om inte alla) hundar klarar av några timmars motion om den är frisk och sakta tränat upp motionen. Valpar orkar ju inte lika mycket men det vet du nog. Jag tror alla de raserna du tittat på hade älskat att va ute flera timmar om dagen. Ja har sett stora hundar leka med Pytte hundar och de har haft jätte kul ihop så de beror ju mer på individerna. Min Lancashire Heeler valp har lekt med alla storlekar av hundar sen han va 13 veckor och då va han mindre än din hund är nu. :)
Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/
Papillon. :)
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Pomeranian!
Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 

Italiensk vinthund. Stark, social och tål mycket motion. Men den klarar sig också med väldigt lite.
Papillon och chinese crested tänkte jag på 🙂
Pudel också
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Italiensk vinthund!
Har en själv och den passar in bra i det du söker ^^
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
#6 Ja juste, dem verkar för härliga! Kanske kan vara något :) tack för tipset!
Shetland sheepdog kanske, tikar ligger på 35-36 cm i manken och hanar ca 37 cm, shelties brukaroftast leka bra med andra hundar!
Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se
Instagram: @luckysheltie
Medarbetare på Sheltie ifokus