Hemgjorda hundglassar
Fryst tonfisk i vatten med ett litet hundben som glasspinne, blir som en isglass, tyckte det lät lite roligt, men vad säger ni? Det kan väl vara skönt för hunden att ligga och gnaga på is en varm sommardag?
Hälsningar, Missan och djuren! ❤️
Sajtvärd för Border Collie iFokus
Det låter som en alldeles utmärkt idee!! :D
Tyckte jag med! :D Men hört så mycket om att hundar kan dö från is, så jag tänkte att jag skulle kolla först..
#2 Va? var har du hört det nånstans? Det är ju bara fryst vatten så det känns ju inte som att det skulle vara något farligt 🤔
✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe
det undrar jag med.. :s
Läste det någonstans, sen fick jag höra det av min mamma. Men jag tror det är en myt.
Det är nog en myt, jag har aldrig sett en vetrinär varken skriva eller säga att is är farligt för hundar och om det var farligt borde det finnas mer varningar om det på trovärdiga sidor/källor.
#2 då måste alla hundar vara i livsfara under vintern 😂
Andra glassar man kan göra är Bloodtini, Sardini och Bifftini
Bloodtini - Blod och vatten, frys till stor slickvänlig klump
Sardini - Sardiner och vatten, mixa till lös gröt och frys in, fiskpinne som pinne.
Bifftini - Kött och vatten, mixa till sörja och frys in, klöv som pinne.
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Jag kokar blandfärs sparar spadet och blandar sin i när det är kallt lite olika köttbitar. Fryser in i mindre plastmuggar som hundarna sen får som glass ute varma dagar. Mycket uppskattat. Man kan även ge annat i torrfoder,kyckling mm
Jag har hört att magen kan fara illa om de tuggar i sig klumpar med is. Så här hemma ges glassen i burkar så hundarna ändast kan slicka i sig den. :)
Okej! :D
# 7 Sjyssta namn och inspiration.
Enda farliga är om hunden är överhettad och kyls ned för snabbt annars är det ingen fara.
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Ja det är poppis. Jag brukar lägga lite blandat godis i en liten burk och frysa in, brukar va mycket populärt och han får samtidigt kämpa lite för att få ut godisarna. Han brukar må mycket bättre av det.
^^
gjorde det för några veckor sen, fast utan hundben! super bra tycker ja och katterna fick lite också :P
Tonfisk glass?