Är de här OK att använda?
http://www.elitek9.com/Do-Not-Pet/productinfo/ID40/ Som rubriken - Är de här ok att använda på en hund som inte är i arbete som tex polishund eller liknande?
Det tycker jag. Vill man inte att sin hund ska bli klappad, av olika anledningar, av främmande människor som bara rusar fram, så tycker jag att det är ok att använda en sånhär.
Ja det tycker jag. Har själv funderat på något liknade till min ena hund då hon är osäker av sig och tycker det är jobbigt att människor går fram till henne utan att hon själv har fått bestämma när hon vill hälsa. :P
- Nederlandse Kooikerhondje -
Varför inte? Ser ingen anledning till att det skulle vara förbjudet.
Absolut - vill man va tydlig så är en skylt på hunden bra ^^
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
saklart, det borde du vall fa! Skulle sjalv behova en sadan faktiskt:)
Det är fullt tillåtet att använda.
≧◔◡◔≦
Bara selar som märker hunden som en arbetshund den inte är är förbjudet att använda. Du får tex inte ha en sele där det står polishund eller servicehund om hunden inte är det. Men att man inte vill att hunden ska bli klappad är ju inte att hävda att det är en arbetande hund av något slag :)
Min blogg: Fibroflicka med myalgisk encefalomyelit.
Det tåls säga att det är inte ofta folk fattar dessa texter o förkortningar så risken är att det inte blir någon skillnad alls folk kommer fortsätta gå fram för klappa hunden.
Finns ju annars Julius k9 idc hundsele där man kan sätta på olika "skyltar", som typ "stör ej" (tror det finns en sådan skylt) eller också "under träning" :) Dock vet jag inte om dom är väldigt dyra..
Varför inte göra egen text och ha på jackan/väst det kan funka. jag har gjort bara en det är Löptik då jag kanske själv kan vara lite snurrig o missa varna att någon av dom löper. Har flera man ofta möter som man pratar med :P Eller bara slippa få fram andra hundar.
Ska göra en två till - Vi tränar och håll tassarna borta, funderar på Söt-men jag biter (trots att dom inte gör det) 😎
Jag har kardborreband självhäftande så det är enkelt texten gör jag på vaxduk med spritpenna enkelt som tusan.
Det var också en bra idé!
11, Jag gjorde först en reflexväst där jag skrev med textilpenna Löptik, man kan skriva annat Vi tränar-Stör oss inte! på med en reflexväst med.
Banne mig om inte jag också måste beställa en sån där…! Men tyvärr passar de ju bara till deras egna produkter.
Nu är jag irriterad. Det kom en sån där människa igen på promenaden som låter hunden bestämma allt. Och den här hunden ville hemskt gärna leka med Fia, och ägaren bara stod där som ett fån.
Jag har så ofta lust att fråga folk med hundar: "Vem är det som bestämmer hos er - du eller hunden?"
Visst är det irriterande???? Nu har problemet minskat avsevärt när hon inte är lika futtig och inte lika söt (inte lika valpig dvs) längre… Men det händer att folk bara låter hundar springa fram, eller så går de extra långsamt i väntan på att jag ska fråga om de vill leka.. Det är det det verkar som iallafall, eftersom de kollar på mig och Salsa växlande tills de inte kan längre