Passande aktiviteter för beagle
Får hem en beagle på söndag som ska bo här i drygt en vecka. För att hon inte ska demolera hela huset (det är en aktiv dam vi talar om) så behöver jag hitta på rimlig berikning för henne. Förutom att lägga spår, vad finns det mer man kan hitta på? Hon är inte tränad i spår och jag kommer inte ha tiden till att lära in så långa spår att hon blir trött av dem. Ska ta med henne på mina löprundor, nosa godis i trädgården, följa med in till stan osv. Fler tips? :)
Cykling om det inte ar for varmt, annars tror jag tugga pa ben ar bra avkoppling mellan varven. Vill inte overstimulera stackarn. :)
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Hon är faktiskt ganska svår att trötta ut, just därför behöver jag massor av olika aktiviteter för henne. Idag ska vi ta en joggingtur, imorgon åker vi till klubben och hon ska få prova lite agility. :-)
Vad brukar hon få för aktivering annars?
Det är ju också väldigt varmt ute många hundar blir trötta av det om du känner ägaren är väl det bästa att fråga henne hur hon brukar aktiveras :)?
#3 #4 Ingenting förutom promenader. Har gjort ett litet schema inför kommande veckan så det borde funka, tack ändå!
Att använda näsan på något vis borde vara uppskattat av en beagle. Göm godis på olika vis , lägg korta spår (borde inte vara svårt för den att fatta). Samtidigt kanske man också bara skall träna på att ta det lugnt?
≧◔◡◔≦
Simma, gå i vattnet och apportera tex? Det gillar vår stövare :) Spara mjölk burkar, kex paket och lägg godis i dem. Min kille får utlopp för demolterandet på det sättet. Sen kan man använda plastflaskor och fylla dem med godis och låta hunden aktivera sig. (Övervaka dock eftersom flaskor kan gå sönder och hunden får plast i sig) Har dock aldrig skett hos mig :)
Vattenapportering, helst extremt långa hämt.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Simning måste vi ju prova förstås. Vet inte om hon gillar vatten men det återstår väl att se :)
#9 Ta med vårldens godaste, smaskigaste läckerhet och gå i grunt vatten. Beröm redan när hon lägger en klo i vattnet ;) Sen kan man kasta vodiset en bit och låta hunden gå och ta det. Se upp för alger dock!