Tävla första gången
Jag ska för första gången tävla med Tyra och sista anmälningsdagen är imorgon. Men blir lite osäker på hur jag ska gå tillväga? Är det bara att skapa ett nytt konto, lägga till sin hund, lägga tills sig själv och sen trycka på att anmäla hunden? Är det så lätt? Sen är tips på vad man ska tänka på väldigt välkommet. Känner mig jättenervös xD tack på förhand! :)
Mvh Jenna
Tävla i vad?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ja - det beror ju helt och hållet vad ni ska tävla i!
Du ska betala också, den tråkiga biten.
Rallylydnad är det va? I så fall är det bara att som du säger skapa ett konto, lägga till förare, hundar, lägga starten i kundkorgen och betala. Eftersom sista anmälningsdag är imorgon tycker jag du ska betala direkt via Dibs, har aldrig krånglat för mig.
Se till att din profil är ifylld med mejladress, telnummer, medlemsnummer i SBK osv.
Ska tävla i lydnad , men de fungerar på samma sätt som rally antar jag? Har precis fixat tävlingslicens eftersom Tyra är blandras. Men jag vet ärligt inte om jag är medlem i SBK, hur vet jag det? Var ser jag isåfall mitt medlemsnummer?
Mvh Jenna
#5 Du måste vara medlem i SBK för att starta på lydnadsprov om det arrangeras av en SBK-ansluten klubb. Du ser medlemsnumret baktill på numret av Brukshunden-tidningen.
Åh tack! Brukshunden-tidningen ska jag ha liggandes hemma. Då kikar jag på den! :)
Mvh Jenna