Äta hundmat i en månad
"I believe in our products and how good they are. I actually believe our pets are eating better than us," she said on her YouTube channel. "With that said, for the next month, until July 19 … I’m going to eat dog food for a month."
http://www.huffingtonpost.com/2014/07/08/pet-food-diet-_n_5568103.html?&ncid=tweetlnkushpmg00000048
En kvinna äter djurmat i 30 dagar för att öka medvetenheten om ingredienserna i djurmat.
Vad säger ni, skulle ni äta era hundars mat i en månad? Har ni smakat hundmat/godis/ben någon gång?
Nja, vi har ju inte riktigt samma behov näringsmässigt skulle jag tro. Det är säkert inte farligt att äta men risken finns ju att man får nån bristsjukdom. Jag skulle aldrig äta hundmaten. Vi ger dessutom barf så rått kött funkar inte att äta för mig ;)
"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"
Blogg http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf
#1 hade lite samma fundering där eftersom vi inte har samma näringsbehov lär man väl bli sjuk.
Jag hade absolut inte ätit hundens mat en månad, inte smakat för den delen heller, hon får standardt normal, emmzo mald barf (lamm/lax) samt råa köttben ( byter till nordic nästa månad) så nja.. inte så lockande. Dock ska jag erkänna att när jag var liten så har jag smakat både hundmat, gnagarmat och hästmat haha.
Har smakat på kattmat (torrfoder, och det smakar torkad kyckling) när jag hade råttor, och hundgodis, vilket smakar som Rågrut. Och eftersom hundarna får Mush Barf, så skulle jag aldrig sätta i mig deras mat… Så nej, skulle inte äta hundmat en månad Dx
Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.
Nej jag har aldrig smakat och skulle aldrig få för mig att göra det heller. Är väldigt kräsen (och äckelmagad) så jag är livrädd för vad det skulle smaka. Borde lära mig att testa nytt men min gräns går nog långt innan hundens mat😉Min lillebror smakade på kattmat när jag hade sköldpaddor. Han tyckte det var gott..🤪
Skulle aldrig testa, jag är vegetarian, haha! När jag var liten brukade jag dock mumsa hundchoklad och knappra kattfoder.
Medarbetare på Supernatural och Hundparkour
@browniecolt på Instagram | http://browniecolt.blogspot.com/

Det skulle vara Dentastix i så fall. Påminner lite om kolaremmar fast för hundar. : )
>>>Malum domesticum<<<
Nyfiken som jag är så smakar jag på lite allt möjligt som hundar får men har aldrig tyckt de smakar nå gott, förutom hundchokladen som min syster fick som present från nån tidning för en massa år sen, den smakade choklad.
Min äldsta systers son vet jag åt hundmat när han va liten för han tyckte de smakade gott, han åt de som godis fast han blivit tillsagd på skarpen att inte göra de, han fick röda utslag på hela kroppen efter han åt de.
Min lillebror tjuvade av våra hundars mat när vi var små! Han fick såklart inte, men gjorde det i smyg så fort han kom åt ;) Men nej, jag skulle inte äta hundfoder då jag antar att vi har väldigt olika näringsbehov.
Nej. Skulle aldrig komma på tanken ens. Jag äter mat för människor, hunden äter hundmat.
Jag har tänkt någon gång att om man bara åt hund- och papegojpellets skulle man nog må rätt bra, om det är ett bra märke. Vi har i mångt och mycket samma diet som hundar, fast vi kommer från fruktätande apor så där har vi lite gemensamt med papegojor.
Med det sagt, en gång för tre år sedan var jag SKITHUNGRIG för jag hade inte haft ordentligt med mat hemma på flera dagar (jag handlade inte själv då och det hände bara en gång i veckan), och så en morgon var jag så desperat att det fick bli hund- och papegojmat.😐
Eller ja, jag prövade papegojpellets men kunde inte svälja det, sedan förstod jag direkt att hundmaten klarar jag absolut inte. Fast när jag var 3-5 älskade jag kattmat och hundgodis.🤢
Hundar är inte lika kräsna i smak som vi är. De äter ju bajs och sopor för sjutton gubbar…
Nej det är inget jag är så sugen på. Jag ser inte ens kött som människomat längre, haha. Och tanken på att äta speciellt rå lever tycker jag är ganska vidrig. 😃 Riset däremot tas från samma burk till både människor och hund så det hade inte varit några problem.
Jag har själv aldrig smakat på djurmat. När min faster och farbror var små var min farbror snäll och bjöd min faster på en smörgås med kattmat som pålägg. Hon åt några tuggor innan han inte kunde hålla sig längre och informerade henne om att hon åt kattmat. Kanske är därför hon ganska tidigt blev vegetarian. 😂
😮
#11 Att de äter bajs o allt möjligt päck beror ju förmodligen att de anser att det är en delikatess, frusen hästbajs är som den bästa glassen.
Ja skulle lätt kunna äta hundens mat i en månad. Soppa på fläskben med massa rotfrukter är ju mums, fast då vill jag tillsätta lök o vitlök, de är ju inte farliga för mig. Finns mer som går att använda, under förutsättning att jag får tillaga det.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
#14 Fast du ger väl barf? du måste ju äta exakt likadant som hunden om du vill göra som hon gör ;p
På många förpackningar av hundmat står det att dem ej ska konsumeras av människor dem som man köper färdiga pratar jag nu om ;P
Visserligen, men hundar o människor har olika näringsbehov. Vi tillgodogör oss inte rått kött lika bra som hundar o kan inte smälta ben, om vi finfördelade dem så skulle vi nog inte kunna bryta ner det så att de tillförde oss näring. Grönsaksdelen samt frukt o rotfrukter är alldeles för liten för oss.
Råa ägg o o rå fisk skulle jag nog inte kunna svälja även om jag hade ögonbindel o klädnypa i näsan.
Jag skulle nog inte speciellt stor näringsbrist på en vecka, men en bit på väg.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
#16 Rå fisk finns ju i sushi, så nog kan vi smälta rått protein alltid.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Nej, skulle jag inte. Är vegetarian och skulle nog inte må så bra av rått kött, vom mm. och ben känns lite svårtuggat ;)
Medarbetare på Undulater och Burfåglar
Jag är ganska förtjust i torrfodret. Satt senast förra veckan och smaskade på det 😊 (Döm mig inte alltför mycket - var på militärläger mitt i skogen och var väldigt hungrig. Hunden hade lite torrfoder och ja… Vad ska man göra?)
Skulle dock aldrig kunna leva på det i en månad!
Med vänliga hälsningar, Joanna - medarbetare på Anhöriga
“The future belongs to those of us still
willing to get our hands dirty”
†
Fast hon på videon säger att hundarnas foder är bättre än vad vi människor äter, det stämmer inte alltid
Hundmat eller kattmat har jag aldrig smakat på och kommer aldrig att göra heller
Jag käkade kattmat när jag var liten :) Mina föräldrar och syskon sa till mig att jag inte skulle äta det för det fanns råttsvansar i det… Men jag hittade då aldrig några råttsvansar… ;) Jag provsmakade en ny sorts knäckebröd för några år sen i mataffären som smakade PRECIS som kattens torrfoder från när jag var liten. Så det är nog inte så olika mat vi äter som vi skulle vilja tro…
Jag har inga tvivel på att en människa skulle överleva på djurfoder. Men att det skulle bevisa något gällande kvalité håller jag inte med om, hon kommer troligtvis bara bli extremt glad över att få återgå till sin vanliga mat efter experimentet.
≧◔◡◔≦