Konstigt förslag...
Jag satt för någon månad sedan på spårvagnen hem från en vän. Med mig hade jag Zelda (keeshondtik på 11 år).
Det sätter sig en kille på platsen framför och frågar om hunden är tik eller hane. Tik svarar jag då. Då för jag frågan från mannen om jag vill para henne med hans kompis hund. Jag blir chockad och säger nej. Dels är hon för gammal, kastrerad och det skulle aldrig falla mig in att använda henne i blandrasavel.
Tänkte inte så mycket mer på detta men så idag händer något liknande!
Är ute och går med en vän. Med oss har vi våra hundar, båda tikar, så möter vi en man på stigen. Han frågar om det är tikar och om vi vill para dem med en hund (hans eller hans väns kommer jag inte ihåg) vi tackar båda nej till förslaget. Han säger då:
"Men det blir massa pengar! Hundar är dyra"
Vi tackar vänligen men bestämt nej och går därifrån.
Alltså, är det någon annan som varit med om detta?
Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Jodå jag har varit med om folk som vill att jag ska para min blandistik för att hon är så söt och snäll, men aldrig någon som sagt att jag ska göra det för pengarnas skull.
Skulle nog i så fall ha upplyst dem om hur mycket det kostar/kan kosta att ta en valpkull, har man tur och inte tar överpriser så kanske man går +/- 0 (gäller iaf seriös renrasavel).
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#1 Jag är ju ganska säker på att detta var så långt ifrån seriöst det går att komma.
En kompis till mig har en mallehane och han har fått frågan några ggr om han inte vill para sin hane med någons tik. Tiken är en rottisblandning. Min kompis är också väldigt anti blandrasuppfödning tack och lov. Jag har fått frågan några ggr om jag inte ska ta valpar på Mocka och folk har ofta väldigt svårt att förstå varför jag inte vill det. Skulle jag välja att ta valpar på henne skulle det vara för att jag vill ha en valp från henne och det vill jag inte i dagsläget. Det räcker med en cocker :)
Mvh Linn
Har tack och lov inte varit med om det, men eftersom det inte verkar ovanligt så kan man förstår varför vi har en problematik med hundar i fel händer.
≧◔◡◔≦
Var ute med hundarna när en tjej kommer fram och säger att vi har väldigt söta hundar och undrar om det är hanar. Jag svarar att det är det och hon säger då att hon har en Chihuahua blandras som hon vill para. Jag blev helt ställt och innan jag hinner svara så ger hon sitt nummer och går därifrån.
Visserligen så ska Theo paras någon gång, kanske Valle också, men inte med blandras och framförallt inte med någon som bara kommer upp och frågar, utan att ens veta vad det är för ras eller vad de har för personlighet
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
Har hänt mig också en gång när jag stod utanför en affär och väntade med min systers boxerhane..hade nästan svårt att bli av med honom och fick säga nej x antal gånger :S
Har inte hänt mig men är inte förvånad, då allt för många är okunniga eller bara giriga
... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.
Det hände mig en gång, det blev till slut väldigt obehagligt. En kvinna kommer fram och frågar om jag har en tik. Ja svarar jag och direkt efter frågar hon om våra hundar kunde para. Jag sa bestämt nej men hon tjatade. "Det kommer bli så fina och söta valpar" tyckte hon. Riktigt obehagligt att en vuxen människa beter sig på det viset.
-Bättre ökänd än okänd
Vi fick frågan om vi ville para nån av våra pojkar med en Alaskan husky, Bearded Collie blandning, för att våra pojkar var "Praktexemplar av Beardisarna" Nepp blev vårt svar, jag tycker dock att Blandrashundar kan bli så otroligt söta! men gynnar inte blandrasavel
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
Ja har ett antal gånger varit med om att folk som har tikar vill para sina med min hane. Senast var inte så väldigt längesen, fick frågan från en som var mycket intresserad av min hane. Har dock tackat nej samtliga gånger pga olika anledningar.
Jag fick hålla hårt i Fähundens svendom.

När jag upplyste om att han inte skulle avlas på pga HD C var standardkommentaren att det kunde ju vem som helst se att det inte var något fel på hans höfter.😮
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
#11 Men va söt! 😍
Hahaha, då har en koll på läget!
Vet uppfödare inom "min ras" som resonerar så här "att om tiken har HD C och hanen HD A, så borde ju valparna få HD B!"
#12 haha va? man får para A med C , men finns inget som säger att det blir B ? :P
Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse
Min chihuahuakille (lh) är 5 månader. Senaste veckan har jag fått 2 förfrågningar om parning. Dock renrasigt, men hallå, jag har inte ens hunnit ställa honom eller nånting. Sen vet jag att den ena av de som frågat har fött upp ganska oseriöst tidigare. Vad säger man egentligen? Tack för komplimangen, men nej tack… Kan bli så fel! Den andra som frågade var på stan och hade aldrig sett människan innan!
#12 Det är inte direkt ett rätt tänk av henne o.e vår Förra hund Hade en Mamma med B-Höfter och en Pappa med A-Höfter…. Denna hunden tog vi bor vid ett och ett halvt års ålder då han hade E-Höfter Med pålagringar ''/ Hade hade ont under hela sitt liv med han hade lärt sig att avlasta höfterna så musklerna hade förtvinat ''/
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus