Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1207 ggr
[Cookie Monster]
0

Målet med era hundar.

Varför skaffade du din hund? Tex för att satsa på någon sport, sällskapshund eller kanske ville ha en aktiv familjemedlem, ja vad var målet och vad hade ni för planer när ni skaffade era hundar? :)

Sugar Mist
0

Tävlingshund.

-

Turast
0

Tävling och träning :) Men även för att jag njuter ultimat av hundars sällskap ❤️

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Saffran0Spice
1

Sällskap i förstahand, men planerad avel och utställning finns också.

[Cookie Monster]
0

# 1 & 2 Vad satsar ni på?

Mlyy
0

Sällskap :)

Hundjägarn94
1

Min hund är en hårt arbetande jakt-, spår- och eftersökshund. Köpte honom för att ha honom till det. Men han är också min bästa kompis :)

[tk1971]
0

I första hand att uppfostra henne till en trevlig familjehund. Det sker genom att gå kurser och genom att försöka ta reda på vilka aktiviteter som passar oss. Därför testar vi olika saker. Imorgon ska vi genomföra ett BPH och på söndag ska jag ställa ut henne.

Michaela-N
0

För sällskap och agilityträning :)

IngaTrnqvist
0

Sällskap. Inte mitt val att skaffa hund från början, men när jag blev mer och mer intresserad av hund tog jag över honom till min egen träningshund från att vara sällskaps-/familjehund. Vi testar på alla möjliga hundsporter, tävlar smått i rallylydnad, och kanske även agility i framtiden, om jag vågar. Någon aktiv helinriktad tävlingshund kommer han dock inte att bli.

Majken!
0

Tävla bruks och lydnad.

Sugar Mist
0

#4 Bruks, lydnad och agility. Hade varit kul att starta lite med vallning om han har intresse för det.

-

tootiis
0

Främst som sällskapshund, men även till lydnad, apportering och spår :)

// MT ♥

Hiro
0

Träning och tävling i agility, tävlingslydnad, personspår och eftersök var första tanken men nu kommer det in fler grenar

Ralktad
0

Hon är min blivande tävlingshund. Målen är höga, men jag håller dom för mig själv tills vidare. Vi satsar på lydnad, spår, rapport, och barmarksdrag.

Min blogg - schäfer, lydnad & bruks

Medarbetare på Hundar.ifokus

Fridaaaa
0

Sällskap i första hand. 
Vi får se med Roxy sen, jag är dock ingen tävlingsmänniska, avskyr när folk står/sitter och glor på en samt att bli bedömd.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Wellcraft
0

Tävling & sällskap :)

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

[Cookie Monster]
0

#16 Tävla i? :)

[TeamGolden]
1

Jag skulle aldrig utgå från att kalla min hund tävlingshund. I grunden är han 100% aktiv familjemedlem och visst tränar vi ibland väldigt svåra saker och vi satsar på att kunna tävla som smått men inga SM nivå mål här inte, det är något man jobbar sig upp till och nånting man förtjänar i steg som kan ta år, inte nånting man bara viftar med ett trollspö och får. Så träning i grund och botten kommer ta oss långt tror jag, han har stor kapacitet i olika grenar.

Misarn
1

Båda våra tjejer är aktiva och djupt älskade familjemedlemmar :-)

Arashi
0

Tävlingshund i ett flertal grenar, just nu ligger största fokuset till att försöka bli lydnads champion, men sen får vi se=) förövrigt är han min dröm hund även till vardags lite små detaljer kvar att träna bara<3

Lon@
0

Skroffan: sällskaps- och tränings, kanske tävlingshund till lite allt möjligt; rally, agility, brukssök, viltspår…
Tyvärr är hon sjuk så något tävlande blir det inte och agilityn och söket har vi lagt på hyllan.

Nikka: träningskompis i framför allt brukssök och agility men det blev retrieverträning för hela slanten 🙂.

Men framför allt är mina hundar familjehundar och ett mycket uppskattat sällskap i vardagen, såväl hemma som i stallet.

Matte till jaktlabben Nikka och cairnterriern Charlie.
Lon@ och Lonaa = samma person, problem med inloggning!

LuLeLo
0

Leo skaffades i syfte som en helt vanlig sällskapshund. Hade ingen större kännedom om hundsporter och klubbar då, och var inte särskilt hundintresserad, så därför skulle han passa perfekt. Vilket han också gör.

Lotus skaffades för att jag upptäckte hur roligt man kunde ha med hund, och började träna Leo alltmer. Men Leo är kräsen och ibland svårmotiverad och jag kände att jag ville ha en mer träningsvillig hund. En Cocker Spaniel visade sig vara ett perfekt val och Lotus är nu min favvogosse, hehe. Han är min tävlings- och träningshund <3.

Tass Josephine

Catta-
0

Sällskap :)

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Cahira
0

Ixxi dvargschnauzer var min forsta hund och hon skaffades for sallskap, terapi och "prova pa" hundvarlden och fa lite mer kott pa benen for att forsta vad jag ville med mitt hundagande mer praktiskt an bara dagdrommande.

Adi (med cirkel over A) skaffade jag som omplacering for att tavla med, men nar jag fick chansen att flytta utomlands och han hade for mycket jaktlust for att kunna bo pa en bondgard utan att springa ivag sa flyttade han till mina foraldrar for sallskap och jakt. Han ar en mittelspitz och han bade ramar alg, staller fagel och tradskaller. 

Digger bodde redan har nar jag flyttade in. Han ar en gammal senior och sallskap. Border collie/collie mix.

Apache ar en rescue bc/corgi som skaffades i hopp om tavlan men pga halta som kommer och gar sa blir det inte av med denna hund heller. Men jag har talamod att vanta. Han ar nu inriktad pa apportering och tricks. 

Frodo chinese crested skaffades som sallskap och var en dromras for mig, har dromt om en i over tio ar och nar jag sag bilden pa honom sa var jag bara tvungen att ha honom. Vi kommer eventuellt testa pa agility med honom. Far se. 

Digger ar 12 ar, Ixxi ar 10, Apache ar 2 och Frodo ar 8 manader imorgon. 

Jag har dromt om att tavla i freestyle sedan 2002, skaffade Ixxi 2004. Men jag har talamod, varje hund ger mig erfarenhet, ideer och inspiration. Men en tavlingshund blir det helt klart en vacker dag. :) Apache hade varit absolut perfekt, men jag tanker inte riskera hans halsa for mitt ego.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Turast
0

#4 ska träna/tävla agility, sök (vet inte om vi ska köra uppletande eller personsök  eller både och än), freestyle, lydnad :) Sen ska vi ställa ut för skojs skull också :)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

-Aida-
0

Sällskap, upptäckte sen hans stora passion för att spåra så kanske går in på de med i framtiden, sen skulle jag vilja börja på freestyle. :P

Monstertassar
0

Våran första var faktiskt till för sällskap, alltså promenader mysa och lite småaktiviteter. Nu tränar hon aktivt i lite olika saker och tävlar aktivt i agility. 

Den andra skaffades som tävlingshund. Ska även vallas med och är samtidigt en underbar kompis.

JamieBlue
0

Vi köpte hunden med tanken att han skulle vara en aktiv sällskapshund; hänga med oss på diverse aktiviteter plus att vi ville testa lite olika hundsporter. 

Nu har vi provat på viltspår och det championatet är ju ganska enkelt så det tog han lekande lätt. Vi har även testat tävlingslydnad men det kändes inte som vår grej trots att han var duktig. 

Målet för träningen just nu är att starta honom på ett working test i sommar (jaktapportering) och så får vi se hur det går. Går det bra provar vi att starta i NKL till hösten.

[FridaGenborg]
0

Jag ville ha en träningskompis och självklart till sällskap. Han är 9 månader nu och vi försöker lista ut vad vi tycker är roligast, så vi kommer prova på lite allt möjligt. När jag köpte honom hade jag inga planer alls på tävling, men känner mig mer och mer sugen på att testa om det går bra för oss 🙂

Wenniz
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min första hund köpte vi/jag som terpihund för mig när jag var 10 år, denna hund har gjort så mycket för mig. Senare blev jag intresserad av hundsport och har tränar lydnad och agility, dock blev hon mindre lydig vid 2 års ålder då jakten tog över så då sadlade vi om till spår, det roligaste både hon och jag vet. :) Målet idag är bara att hålla damen frisk och glad. :)

Våran andra hund är mammas, hon köptes som sällskap och vi skulle testa på whippetrace med henne. Jag ville ha en "tävlingshund" och jag tyckte inte det var kul att träna denna hund under 3 års tid, men sedan föll polletten ned för henne också och då har jag fått en superhund, just nu satsar vi på agilityn och senare spår och rally. :) Målet är att starta agility SM - om något år. :)

På bilden visas min gammelhund, min första hund och min bästavän.

• Nederlandse Kooikerhondje -
Summerdogs
0

Mitt mål med min MAS är tävla i agility. Sen vill ja testa gränserna med trix träning och få in så mycket som möjligt i henne 😉För övrigt en underbar vän i livet är jag ute efter.

Taxelina1
1

Vi har våra till jakt, eftersök och avel. Målet är att hela tiden få fram friska duktiga jakthundar med fin mentalitet. Dom är även våra bästa vänner.

Hälsning från en stor djurvänCool

LeaBus
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

träningskompis/sällskap. Vi tränar lydnad/rally lydnad :)

Gullan_J
2

Kortsiktigt mål med Märta: få starta fortsättningsklass i rally och lära in slalomen Långsiktigt mål: bli så bra som möjligt på rally och agility Kortsiktigt mål med Arrak: befästa grundkommandon i lydnad och börja träna rapport Långsiktigt mål: starta Elitklass i lydnad och starta appellklass i rapport.

-Bättre ökänd än okänd

Vizzla
0

Då var det för sällskapet och för att komma ut (promenader, viltspår). Sen insåg vi att vår hund var så duktig på jakt så vi tog jägarexamen.

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

Flöffo
0

Sällskap. Vi tränar agility också och det var tänkt från början, men det är inte därför vi skaffade hund. 🙂

//Flöffo