Valp som som verkar agrisiv
Det är så att jag mötte en gammal vän ute som har två hundar ena är en valp. Deras vuxna hund är hel cool liten blandras men valpen var långt i från vad jag är van att se en valp. Han bara skrek åt hundarna drog åt dom och det var mer aggressivt än nyfikenhet kan jag säga. Dom hade nyligen skaffat denna valp som innan bott som ensamhund men där samma visa. Jag tänkte om man kunde ge tips till henne, men kanske är det så att det är pga oseriös avel som är felet men något bör man kunna träna bort. Tips tas gärna i mot så ska jag föra dom vidare till ägarna.
sett detta också hos en valp av ganska skarp blandning, blev minst sagt chockad av att se ett så ungt liv redan ha sådanna problem
Sett samma hos en dvärg pinscher valp, den va inte nådig kan ja säga, den tappade all sin söt status.
Hur gammal är valpen? Ras? Hur länge har de haft valpen?
Det är verkligen ingen skarp ras som jag ser det som, mestadels Bichon frisé med en gnutta Chihuahua fick hon som raser i honom. Men jag sa att han såg ut att ha jack russel i sig men det sågades ner totalt av ägaren. Dom går med honom själv dagligen men även gemensamma promenader med deras andra hund. Han får inte medhåll av den andre hunden, och den hunden säger även ifrån valpen ibland hemma tydligen. Dom har inte haft honom länge.