Bästa fästingskydd för valp ?
Vilket fästingmedel passar bäst att använda till liten valp ?
Vet inte om jag vågar ge den nya tabletten som har kommit ut nyligen….känns liksom för "nytt". Vill ha ngt mer beprövat.
Tydligen är det mkt fästingar i år :(
Frontline vet, har fästingmedel som ska vara okej på valpar, de är ett riktigt bra märke mot ohyra i pälsen, har för mig att man skvätter i nacken tre gånger under hela säsongen om du vill ha nåt kemiskt från apoteket vill säga.
Jag har bärnstenshalsband och sen jag satte på den har min valp inte haft några fästingar alls.
Ingen av dom förslagen fungerar när hunden är blöt, annars finns det en liten dosa man köper och hänger i halsbandet som ger av nåt som typ ljudvågor eller va de nu är, minns inte riktigt, det går på batteri och kan köpas på bland annat Animail, vissa är vattentäta men de ska man nog inte lita på fullt ut, så ska hunden bada får man nog ta av den och sätta på sen igen efteråt.
Beror på om du vill satsa på giftfritt eller ej.
Halsband hade jag itne satsat på en valp, ifall den fastnar och annat.
Finns pulver man ger på maten.
Frontline i nacken (dock gift).
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Egentligen hade jag velat ha giftfritt men samtidigt vet jag inte om det är säkert nog att välja tex bärnstenshalsband ….
Vill ju inte ge valpen gift ..samtidigt som man vill skydda mot fästingburna sjukdomar.
#3 Ja jag tänker så på mina hundar med men vet inte vad jag skulle ha :/ Har inget på mina nu då jag inte hittat något som passar, som tur är har det varit lugnt senaste på fästingfronten, hoppas det fortsätter så, men troligtvis inte :/
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.