Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 3046 ggr
Swadika
0

Semester med hund

Jag vill ha lite tips på vad man kan göra på semestern med hundar. Vi har först och främst planerat att en helg åka och campa och en dag ska vi till Astrid Lindgrens värld med vovvarna.

Men vi vill gärna ha lite fler tips på parker, nöjesparker, djurparker kanske eller ja egentligen bara ställen där hundar är välkomna, gärna i närheten utav Östergötland men inget måste :) 

Jag har för mig att till Ystaddjurpark så får man ha med vovven, Furvik har jag också hört att man får ta med hund. Men ja jag behöver fler platser :D

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Vizzla
0

Fjällvandra,

gå efter naturstigar finns i hela landet.

Båtturer ut till öar

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

Swadika
0

Fjällvandra har jag tänkt, men det får nog bli om något år istället :) När valpis orkar gå lite mer. 

Men båttur till olika öar låter roligt :) Bara se om någon i min närhet har båt, haha :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

reverse
4

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Cykelsemestra kan ni ju göra varsomhelst i landet och med en cykelkärra för hund så kan valpis åka i den. 🙂 Med lite efterforskningar går det att hitta övernattningsställen som tar emot hundar, om man inte tältar. Om man nu gillar att "se Sverige" generellt och inte vill ha just en enda specifik plats. Vi cyklade runt på Gotland i augusti förra året och tänker göra om det i år, för det var så trevligt. Min hund är vuxen och travade bredvid cykeln den mesta tiden, men vi hade just en cykelkärra om det exempelvis var mycket varmt. Övernattade på olika platser nästan varje dag, var aldrig några problem att hitta ställen som tog emot. Och Gotland är fantastiskt att ha med hunden tycker jag, inga jobbiga stora vägar, gott om cykel/vandringsleder, härliga naturområden osv.

//Lina

Vizzla
0

Vi åker med turbåtar (semesterbåtar) det funkar det också om man inte har egen båt.

Ruzicka
0

Kul tråd! Jag funderar över exakt samma sak. Det vore så roligt att göra något lite extra i sommar. 

Hundar får vara med på Ölands Djurpark vet jag, om de är i koppel och "uppför sig". 

#1 Jag är så sugen på att fjällvandra, men jag vet inte hur man gör… 🤐

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Vizzla
0

Fjällvandra - ta med en ryggsäck med mat och extra ombyteskläder, gärna lätta regnkläder för vädret växlar snabbt. Hyr en stuga (eller sov i tält) nära nån av lederna. Gå på dagarna, vila på kvällarna och bara mys! Jätteskönt är det :) Man kan gå dagsturer och tillbaka till stugan å se tv på kvällen eller gå i flera veckor med tält :) Inte svårt.

Har man en större hund kan den bära klövjeväska med t ex sin egen mat i. Små hundar får man själv bära åt :) Ha med plåster, bandage och tassalva. Allt kan hända.

Ruzicka
0

#6 Men hur gör man med människomat då..? Jag önskar att jag lyssnade lite mer på den tiden jag gick på scouterna.. XD

Vizzla
0

det finns frystorkad mat om man ska tälta, värm bara vatten och blanda - klart. 

Bor man i stuga så är det ju bara ta med det du vill, ha i kylskåp och tillaga som vanligt.

Jag är bekväm bor bara i stuga…

felzena
1

Sedan finns det gasolkök!

Värd på jakthundar Medarbetare på hundar
~Ju mer man ser av människorna, desto mer uppskattar man sin hund~

Ruzicka
1

Hm, jag får definitivt läsa på om det här! Man kanske kan göra en lightversion och vandra Skåneleden istället för uppe i fjällen, misslyckas man med allt tar det inte mer än max en timme att åka hem igen. 😃

nadilda
1

Man får ha hund på ystad djurpark, var där med Dolly. Hon blev kär i en surikat❤️

[TeamGolden]
0

Orsa Djurpark tror jag hundar är OK

Swadika
0

#10, missade helt den tråden. Haha :)

#12, Ja men vad bra. Har vänner i närheten så kanske blir en resa dit. 

#13, Jaha, då får jag kolla in det :D

Tack för alla förslag btw :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

nadilda
0

#14 Är ju väldigt trevligt där. Är bara på badplatsen som det är hundförbud, men det kan man överleva :)

Swadika
0

#15 ah ja men det kan man förstå :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

[typellisch]
0

Vet inte om man får ha med hund på Parken Zoo i Eskilstund.. MEN, jag avråder att åka dit efter alla skandaler dom varit med om. Inte stödja sådant!

Swadika
0

Har för mig att man inte får ta med hund dit, läste något om det. Men nej vi skulle nog inte åka dit ändå :/ det är inget som man vill stödja :(

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

[typellisch]
0

#17 Vilken tur! Jag är så emot dom sen hela denna skandal :( Fy tusan säger jag bara!

semenius95
0

#5 Tack för att du sa att man fick ha hund på Ölands djurpark. Ska nämligen dit i sommar, och vill inte lämna hunden i stugan. Och har inte hittat nånstans om man får ta med hundar in där :)

Ruzicka
0

#20 Det står på deras hemsida, om du inte vågar ta mig på mitt ord. 😉 Jag funderar också på om jag skall dit i sommar, men tycker det är lite dyrt då man ändå inte kan bada eller åka något om man har hunden med sig. 🤐

Swadika
0

Är det någon som har tips på dagsutflykter man kan göra med valp? :D Det behöver inte vara något avancerat, typ fika i parken, picknick på stranden eller bus i en hundrasthage :) Ja ni förstår nog :D

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

db-2
0

#20/21 det finns också en hundgård där du kan lämna hunden så den/du kan varva ner ett tag.

semenius95
0

#21 Jag kan nog göra allt där om jag vill, vi är 12 stk som ska dit +3 hundar :)

[tintilar]
0

Vi brukar åka på bilsemester utan mål och bara åka dit vi får lust medan vi är ute. Man hittar ofta smultronställen, små gårdscafeer och liknande där hunden får följa med. Det brukar gå bra att ta med hunden på såna ställen. På öland klättrade vi runt bland raukarna och badade i havet, det var himla mysigt. Sen lånade vi en roddbåt av en bekant och rodde ut till en ö där vi åt och utforskade. Sen är vårt slutmål alltid classic car week eftersom att vi åker amerikanare och där kan ju hunden vara med på marknad och även drive-in bion. Det är verkligen ett minne att åka på det, och så roligt att hunden kan följa med. Eftersom att vi vill komma in först blir det en heldagsutflykt för vi köar i 6h innan, pratar med folk och promenerar runt. Tycker man bara om att vara ute brukar man hitta saker längs vägen. Jag undviker att planera för mkt för då missar man allt det där spontana. Appropå djurparker tror jag att eskilstuna zoo också tillåter hundar.

LindaBlue
0

Det fanns en camping på öland med, som hade mycket för hundar, ca en mil söder om Färjestaden, kommer inte ihåg vad den heter riktigt…

Anki.C
0

Campingen på öland heter Eriksöre Camping. 😉

Wylde
0

Puttar upp den här tråden då sommaren äntligen är på ingång igen. Kanske sitter det någon där ute med fler fina tips för oss som planerar en hundvänlig semester. :)