Hundar iFokus

Hundar

Etikettlydnad
Läst 537 ggr
Ridtravartjej
0

Vad ska jag göra?

Är hundvakt åt en kompis hund tills på tisdag. Och har stött på många problem redan nu.
För de första få tror jag inte hunden kan sitt namn ibland, man lär säga de flera gånger och om hon inte reagerar då så lär man höja rösten. Sen så är hon väldigt nonchalant och bryr sig inte om vad man säger. 

Tycker detta är väldigt tråkigt på en sån fin hund. Hon är ju liksom typ runt 8-9 månader och då borde liksom hunden kunna sitt namn.

Hon är jätte duktig med kommandon och så men så fort man kommer ut eller så och hon vänder andra sidan till så blir man lätt irriterad :o  

Hon är en renrasig pittbull om de har någon betydelse

lisa90
1

Vid den åldern börjar många hundar bli tonåringar och då får de lätt bomull i öronen där det finns annat intressant, som utomhus :) Gäller att helt enkelt ha tålamod!

Ridtravartjej
0

#1 tror hon har varit såhär hela tiden sen hon va liten också :o

Vizzla
4

Det är en unghund. Ha tålamod och gör namnet till nåt positivt, inte höja rösten och bli argare och argare. Motivera henne istället att tycka om när du ropar på henne!

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

teezan
1

det låter som helt normalt hundbetende,speciellt på en så ung hund :) man kan inte ha så mycket krav i den hormonstinna åldern. min hund fyller 3 i slutet av augusti men han kan bli distraherad av annat för det. han var i ganska hopplös när han var 9 månader och allt var intressant kan tilläggas ;) många hundar har sin jobbigaste period i den åldern, och det kan dröja länge innan de mognar, har hört många som sagt upp emot 3-4 års åldern, men det är självklart individuellt.

molam
0

Vi har en på 2 och en på 4 som fortfarande inte "kan" sitt namn xD Det finns så mycket roligare saker ute än att lyssna på den tvåbenta jäkeln x3 han som är 2 ja eller snart 3 har förövrigt var sån sen han var 2 månader xD

SÅ säker som de överstående, helt normalt beteende

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus