Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 505 ggr
Mymlan
0

Hundprataren i USA

Försöker detta med sk hundbett i skuldran, dvs handen duttar i hundens skuldra för likna ett bett. OBS gör ej ont på dem..

Detta kör jag med då min Lhasa Apso skäller på folk, ringer på dörren.. Men finns det ngt hjälpmedel o ta till då man måste böja sig så långt ner *enklare göra detta på större hund* för hon backar undan då hon ser en böja sig ner.

Må säga jag har nog varit lite för slapp :-(

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Karmatarerskanise
0

Min hund vill bara leka om man gör så. Han fattar inte mkt han ;)

Mymlan
0

Nä, min fattar. Jag testade även det Ceasar gjorde med lägga ner på sidan och hålla handen på skuldran. Detta gjorde jag då Popsie skulle anfalla pudeln vi hade *R.I.P* men bet mig i handen istället.

Var 2 dominanta tikar, vi fick hålla dem isär hemma. Nu avlivade vi pudeln pga cancer 13½ år. Bodde hos oss i 1 år o 3 månader.

Så den metoden fungerade oxå.

Karmatarerskanise
0

Inget sånt fungerar på vår hund. Han ger sig i princip aldrig. Han försöker och försöker. Tar de mesta som lek eller så blir han arg.

Mymlan
0

Min ger sig inte heller mer än då för stunden. Nu är väl Lhasa Apso rätt envisa hundar. Jag försöker även visa med mitt kroppspråk detta gillar inte jag.

Liss
0

hehe.. jaa de där med ett bett med handen blir ecko ännu mer upptrissad av. Men han lyssnar när man låter "sch" iaf.

Och att lägga ner honom gör jag aldrig! har aldrig behövt det förutom en gång då två sibbar "attakera" honom genom ett stängsel.. han vart jäkligt uppjagad då och ville lugna ner honom genom att lägga ner honom. men de gick inge vidare de heller.. de var blött ute så vi gled bara.. och han lugna inte ner sig iaf. eftersom dom där jäkla hundarna fortsatte stå där medans ägaren stog och skratta.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆