vatten i örat?? hjälp?
Hej igår fick jag vattendroppar på mig när Jamie skakade på sig och det visade sig komma från hans ena öra som var blött/fuktigt inuti öronlappen.. Han luktar som vanligt i örat och vattnet luktar ingenting men varför är det fortfarande kvar??? De är fortfarande lite blött idag men mindre..
I förrgår badade han i en liten damm vi har på gården så det var förmodligen då han fick vatten i örat..
Är det farligt?? Varför försvinner det inte (eller mycket har ju försvunnit..)? Kan jag göra något?
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.

Ta en bomullstuss och torka ur örat med, det gör jag alltid efter att mina hundar badat för att minska risken för öroninflammation.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
jag gjorde det igår, ska jag fortsätta med det tills det inte är mer vatten? Trodde det var slut igår men men
han verkar inte så berörd av det.. skakar på sig någon gång ibland

#2 Ja jag brukar torka tills det är torrt.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Kanske bomullstuss menas samma som tops. Säkrare med tops. Bomullstuss utan skaft kan fastna i örat.
Med lite Otinol kan man passa på att göra rent i örat också.
Jag torkar och torkar men helt plötsligt märker jag att örat är fuktigt igen oxh när Han skakar ibland kommer det droppar… kan det ta lång tid innan det är ute? Det känns som vattnet är längre ner… vågar ju inte torka för långt ner i örat lixom! Top vill jag inte använda, känns läskigt..