Får inte ut bajset, snabb hjälp!
Jag märkte när jag gick ut på en promenad med min hund att han inte kunde bajsa riktigt ordentligt, det tog lång tid och tillsist fick han ut en bit av korven men de sitter fast i rumpan och han får inte ut mer. Vad är det som har hänt, snabb hjälp!!😔
Går det bra nu?
Bajset sitter fortfarande kvar, jag märkte det för inte så länge sedan…;)
Ta på en gummihandske och smörj i baken med en fet salva typ Idomin, Vaselin. Se om det hjälper annars får du försiktigt hjälpa till att ta bort bajset.
Se till att hunden dricker ordentligt, sedan snör du på dig joggingskorna och springer en vända med den.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#3 ska testa :) #4 ska testa :D dock varviga ute och gick en lång bit när jag märkte det :) Tack så mycket för svaren
Min hund brukar inte få bajs fast i stjärten, men svårt att bajsa ibland (oftast när hon äter ojämna tider och olika foder), jag brukar gå in och massera hennes mage då, sen gå ut då brukar det komma, men då är hon oftast förstoppad inte fastnat som sagt..
Det hade nog fastnat i hans päls, vi duschade bort det så det finns iallafall inget bajs kvar! :D
#7 Tänkte precis säga det, kan vara päls. ;) Om det händer igen så tänk på att inte dra tex om det skulle vara ett "pärlhalsband" utan bättre att bara ta det som kommit ut av sig själv… så att säga. :p
På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr
Ja tack så mycket! Vi fick inte bort dwt utan dusch eftersom hans päls hade klibbat sig fast rejält hårt! ;) men nu är han iallafall mycket gladare, om det är för att han slipper bajset eller att han är nyduschad(som han älskar;)) vet jag inte :D