Nyser vid glädje?
Nyser era hundar när dom blir glada? Det gör varenda hund jag träffat, men jag vet inte riktigt varför! Har funderat på det en stund haha.. Någon som vet? 😃
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Vår labbe gör också det, eller när hon är lite upphetsad! ;)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Mammas hund gör alltid det också - och slår nosen i golvet varje gång! haha :P
"På natten är alla katter svarta"
Hehe ja, min vavva gör det när det är något gott på gång eller när jag säger kommandot "morr", blir ett par nysningar innan hon får fram morret :P
Det gör min hund när hon springer ner i trappan! Trodde det bara kom fram för att hon sprang nedåt men nu förstår jag att det handlar om ivrighet. :) Hon är dessutom inte förkyld…
Haha, ja, vår hund gör det 😃 Varenda gång när vi är på väg mot hissen för att gå på promenad kommer det en nys i ren iver och purglädje.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Haha låter som att många hundar gör det! Nimbus gör det när vi kör fot haha, han har jättefin ögonkontakt och helt plötsligt- prosit! Haha!
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Det gjorde vår tidigare hund också- ibland så hårt att han nös sönder blodkärl och det bara sprutade blod när han fnös :/
Japp min hund gör det.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Ingen av mina gör, men däremot gör kompisens cavalier det när han är förväntansfull/glad osv 🙂
Yes, min hund gör det. Förra hunden gjorde också det.
Medarbetare på Undulater och Burfåglar
Min valp gör det, eller låter som det iaf. Snarare "fnyser" kanske. Men inga av våra andra 4 hundar gör det.
Min hund gör det också när han är glad :) Speciellt när nån kommer på besök.
Hundar gör det för en slags 'överbelastning' eller hur man ska ska på antingen, Ivrighet, upphetsning eller stress m.m och kan därför fnysa/nysa till och igenom det ta ut lite på ivrigheten. Våran Aussie som tyvärr gick bort, nös när vi tränade och när han blev glad! 😃
Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤