Hundar iFokus

Hundar

Etikett: hälsa
Läst 912 ggr
[Daniela1983]
0

Agria, helg, ögonbesvär

Ersätter Agria ett besök på en helgdag för ögonbesvär? Är det "akut" nog i deras bedömning??

OberonsMatte
0

Vad är det för sorts ögonbesvär? Är det ögoninflammation så ersätter de.

Sajtvärd Katter iFokus

[Daniela1983]
0

Kan vara ögoninflammation igen, hunden blundar med ögonen en del, tredje ögonlocket ibland svullet/rött…

Hörde att de blivit mycket restriktiva med jourbesök.

Hildgrim
0

Är det bara en undersökning så lär du ju inte ens komma över självrisken eller?

[Daniela1983]
0

självrisken är uppfylld av tidigare besök.

[Daniela1983]
0

Kan vara hornhinneskada..

OberonsMatte
1

Om hunden kniper med ögat/ögonen betyder det att han har ont och då är det "akut". Ögon är dessutom väldigt känsliga, så misstänker man eventuell skada eller besvär som behöver behandling är det viktigt att en undersökning görs så snart som möjligt så att symtomen inte förvärras.

Direktreglering görs dock bara vardagar under kontorstid.

Sajtvärd Katter iFokus

isblixt
0

Vi har agria och vad jag fick höra när min hund ev skulle opereras så var det att direktreglering inte sker på helgen utan jag fick helt enkelt betala.

[Daniela1983]
0

Det löste sig kan man säga, då vår lilla klinik inte tog någon extra helgavgift idag.

Rafflan
0

Kniper hunden med ögat är det akut, är det nåt allvarigt kan det handa om timmar ifall man kan rädda ögat eller om ögat är så förstört att man måste ta bort det, så ALLTID åka in med veterinären akut med ögonskador!

Agria ersätter det i dem flesta fall men vet att dem börjar krångla på senare tid. När jag åkte in akut så gjorde veterinäre en ungefär uträkning på vad det skulle kosta efter försärkingen och så fick jag betala det så direktreglerad dem på måndagen och skickade sen en räkning på det som blev kvar :)

[Daniela1983]
0

# 9 vad sjysst utav den kliniken att direktreglera fast försäkringsbolaget hade stängt. Vad var det för klinik, sjukhus? Är inte det ovanligt att de inte tar ut jouravg på helg? Hade jag gått till det närmaste djursjukhuset hade det blivit påslag på både det ena och det andra med några tusen.

[Daniela1983]
0

6 kändes som veterinären inte trodde på att han knep med ögat hemma då han såg bättre ut där. Men det är en annan diskussion.

OberonsMatte
0

Angående Agrias restriktioner var det främst ersättning för jouravgifter under vardagar och dagtid man ville minska på, men detta fick man lov att "ta tillbaka". Det de vill är att man inte ska utnyttja jourmöjligheten när det går lika bra att boka en tid. http://www.agria.se/hund/artikel/agria-atergar-till-tidigare-rutiner-for-jour--och-akutavgifter

Sajtvärd Katter iFokus

Rafflan
0

#10 Strömsholms djursjukhus, dem är dem enda nära mig som har kvälls och helg öppet :)

Jo här tar dem ut typ 2.000-3.000 bara man kommer innanför dörren och sen blir det påslag på allt tror jag, undersökning, blodprover, osv, dock åker man ju bara inte när djuren är riktigt sjuka och då är det värt det i de stora hela, dock blir det dyrt, speciellt om djuret är oförsäkrat :)