Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 546 ggr
bejtedejte
0

Uppdatering om min vovve!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu tror jag att jag har kommit på varför Elsa är så stressad och ledsen här hemma.. hon är alldeles livrädd för min andra hund. Hon har flygit på honom ett par gånger, mest när han haft epilepsianfall eftersom han då visar tänderna och skakar och hon blir rädd.

Hennes osäkerhet började i samma veva som han fick kraftigare epilepsi, så jag tror mycket väl att det kan bero på det. Så långt som att hennes problem skulle bero på att hon är stressad hemma har jag inte tänkt.. *skäms*. Felet är väl att jag också blir väldigt stressad av situationen och det smittar av sig på henne.

Har suttit och tänkt igenom och skrivit upp allt jag kommit på i elsas liv och har kommit fram till detta nu iaf. Pratade med mamma som passade Elsa ett par dagar för ett tag sedan och hon berättade detaljerat hur Elsa är hos henne.. Hon trodde det skulle bli katastrof att ha Elsa från början eftersom hon har sett hur hon är hos mig och eftersom jag berättat hur hon är, men Elsa var en riktig mönsterhund. Hon drog när de var ute, men annars var hon hur lugn och snäll och fin som helst och visade inga stressbeteenden alls.

Så nu ska mamma ha Mowitz ett par dagar när hon inte jobbar dubbelt längre (början av September) så att jag kan koncentrera mig på Elsa och se hur hon är som ensamhund.

Eventuellt har jag hittat en "Fodervärd" till Elsa, en kompis till mig som inte har ekonomisk möjlighet att ha egen hund (i så fall får jag betala allt för Elsa medan hon är där) men jag vill verkligen att Elsa  ska få vara ensamhund och må bra och jag kan inte ge henne den möjligheten medan Mowitz fortfarande finns. Hoppas hoppas att allt löser sig så att Elsa han bli den lugna härliga hunden hon egentligen är.

AnneN
0

Skönt för er alla att du kan ha hittat orsaken och jag håller tummarna för att det ska gå bra för er

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

bejtedejte
0

Det ska nog gå bra! Känns som att jag gärna betalar allt för Elsa, kostar ju inte mer än när hon är hos mig, bara hon får må bra, och det är jag säker på att hon gör om hon slipper Mowitz. Min plutta! :)

kerstinjoh
0

Vad skönt att du har hittat orsaken till Elsas beteende. När du säger det så är det ju inte alls konstigt att hon reagerar negativt på Mowitz, i hennes ögon, mycket underliga beteende vid EP-anfallen. Det måste vara skrämmande och stressande för henne.

Men samtidigt tråkigt för dig att du inte kan behålla henne. För Elsa är väl din ögonsten om jag förstått saken rätt?

Uppdatera oss om hur det går o lycka till.

bejtedejte
0

Nehepp, hon som jag tänkt ut som fodervärd kunde trots allt inte ha hand om Elsa. Så nu är jag tillbaka på ruta 1 igen. Vill helst inte lämna bort henne till någon helt okänd person eftersom jag vill ha kontakt med nya "ägaren", och veta att denne är hundkunnig. Måste även vara någon som kan aktivera henne, och jag vill att hon ska vara ensamhund. Suck, detta är inte lätt. :(

Karmatarerskanise
0

Stackars iiiilsa :(