Fodervärdar - hur långt bort bor ni?
Ni som är fodervärd till hund - hur långt bort bor ni från uppfödaren?
Jag bor i norra Roslagen o kennelägaren/importören bor i Helsingborg. När han skall prestera får han träffa tiken någon annanstans o utan mig. Hemma o med mig i närheten skulle han nog inte göra någonting för att det skall bli valpar.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
20 mil ungefär.
-
20 mil, här med
Ca 7 mil kommer det att bli om/när vi får hem en fodervalp :)
Min hunds avelsrätt är delad av två uppfödare, och båda bor ca 5-10 minuters bilväg från oss fast åt olika håll :)
#5, oj så intressant, hur kommer det sig att ni gjort så?
Är det en hanhund eller tik?
Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/
#6- Det är en hanhund.
Han har väldigt intressant stamtavla med väldigt ovanliga och sparsamt använda linjer. Han kommer från rasens i särklass friskaste linjer.
Här i norrbotten finns det väldigt dåligt med hanar och han är väldigt välbyggd. Dessutom har han stubbsvans, vilket folk verkar gilla ;)
Hur som helst- uppfödare nr 1 och ägaren på pappret köpte upp honom från Skåne. Uppfödare nr 2 har nog egentligen bara köpt in sig på halva antalet kullar.
Kan nämna att det är en Dansk-Svensk Gårdshund :)
#8 Får två stubbsvansar paras med varandra?
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
9 mil :)
Jag bor i Västmanland uppfödaren i typ Småland.. Vi bodde bara en mil ifrån varandra när jag fick min första hund av henne.
minavitas.wix.com/kennel
#8- Nope, jag är inte riktigt säker på om det är en regel att så får man verkligen inte göra men eftersom det räknas som en defekt (tror jag) så gör uppfödare inte så, helt enkelt. Men som du kan se så är jag lite osäker, så jag är nog ingen pålitlig källa :)
Det finns bara två till hanar med stubbsvans (som är avelsgodkända) här i norr så det är ju lite spännande. Hans ägares tikar har allihopa lång svans.
2mil.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
Jag har en hane som är köpt med bibehållen avelsrätt, så uppfödaren har rätt till parningar. Vi bor 80 mil från varandra.
"Sometimes you have to be a high-riding bitch to survive. Sometimes being a bitch is all a woman has to hang on to."
2 mil ca
"Lycka och jubel att äga en pudel!"
Oj, vilka olika avstånd. Tackar alla för sina inlägg :)