Galen vid hundmöten
Hej jag har blivit dagmatte (på prov) åt en hund ca 1-2 gånger i veckan och jag blev varnad av hans matte om att han inte alls är rolig vid hundmöten (något möte egentligen).
I torsdags hade jag honom för första gången och allting flöt på bra, jag kunde avbryta honom när han blev för stirrig mot folk och även avleda honom när vi gick förbi folk (gick lite åt sidan i en båge)
På våran näst sista promenad så går vi förbi hörnet på ett hyreshus i mitt område, jag går så nära staketet som möjligt med honom på min vänstra sida för att kunna ha så bra uppsikt som möjligt.
Plötsligt kommer det en lös hund runt hörnet med sin husse kanske 1,5 meter bakom honom som fick säga till ganska många gånger innan hunden lyssnade på honom och som inte gjorde någon större kraftansträngning att få sin hund sluta följa efter oss.
Antagligen tyckte han att det såg kul ut med en hysteriskt snurrande hund men ed människa som höll ut armen så långt ifrån sig som möjligt för att slippa bli biten (vilket misslyckades) så han glömde bort sin egen hund.
Jag har en fundering på hur jag ska få bort det men skulle vara skönt att få lite fler åsikter om det hela.
Sen tycker min sambo att jag ska ta mer betalt i och med att jag kommer behöva lägga ner ganska mycket tid på att träna honom på grund av hur han beter sig. Har ni några åsikter om det? Jag får just nu 100kr/dag