Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 8493 ggr
Luckysoul
0

Sam's Field Grain Free

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag köpte detta fodret idag då det var det enda som jag hittade i affären utan majs i. Har ni några erfarenheter av detta fodret, bra eller dåliga? Jag har nämligen inte sett detta fodret innan så jag vet inget om det =)

[TeamGolden]
3

har just börjat ge det. Kan inte säga så mycket men det pratas gott om det och hoppas att det funkar bra på min hund. Dock ger jag färsk fodret men det är nog ingen större skillnad :)

FannyGoldfish
1

Har ej sett det förut, men följer tråden så kanske även jag blir lite smartare om fodret jag me 🙂

Haztparken
0

Jag vet inte om det är det jag har men någon i den serien :)

Frågade faktiskt här om dagen om inte Animail kunde ta in det men fick då höra att det var Arken Zoos egna märke! Antar att det är därför man inte hittar så mycket om det när man söker på det då jag försökt söka runt om det :p

Har precis börjat ge mitt så kan inte säga så mycket än :)

Luckysoul
0

#1 Okej =) jag såg inget färskfoder i den affären jag var i, men jag letade inte efter det heller iof :P

#3 Okej, jo för jag har aldrig sett det på någon hundmatssida och jag köpte det på Arken Zoo så det verkar ju logiskt att det är deras då =)

Ja, det enda jag hittade om det när jag sökte var ingredienserna typ :P

LuLeLo
0

OT, men jag undrar, varför är majs så farligt?

Tass Josephine

Frida B
2

#5 majs=spannmål=onödigt för hundar. Hundar behöver inte spannmål, och tyvärr är det ofta att ju mer spannmål dessto mindre av det de behöver få i sig. Doggy är ett perfekt exempel där. Kan ta ett exempel. Jag hade en hund som när hon kom till oss åt doggy torrfoder. Bajsade 5 ggr per dag, stora högar (riktigt stora, dubbelt så stora som de "ska" vara) och halvlöst. Även fast hon åt mycket av fodret, var hon smal som en vinthund. Vi bytte sedan till ett spannmålsfritt foder, och hon blev direkt bra i magen och gick upp i vikt.

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Fenix_Chicci
0

#1 Du menar väl våtfodret? Sam's field har inget färskfoder.

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

Fialialej
0

#min hund får det där och hon mår bra och är fin i pälsen. Pigg och glad.:)

"På natten är alla katter svarta"

Fialialej
0
Luckysoul
1

#8 okej, =) Jag tänkte ta det fodret först, men sen läste jag att där också var majs i, så då fick jag leta efter det med no grain i =) Min hund verkar gilla maten extremt mycket =)

Salsbring
1

#5 Majs ska även innehålla ämnen som kan påverka stressnivån hos hundar negativt. 
Jag har ingen skriven källa på detta utan har fått det förklarat för mig av en hundpsykolog, det går säkert att hitta info om det om man kollar runt lite på internet. :)

LuLeLo
0

Googlade runt lite och hittade en bra sida. Tycker att det är viktigt att man förklarar varför ett livsmedel är dåligt innan man förkastar det. Att det är dåligt för att det är en utfyllnadsgrej köper jag inte riktigt, för det är inget farligt att ha livsmedel som drygar ut fodren. Hundar har ju gener som bryter ner stärkelse och då borde de väl också få energi från det?

Om jag har missförstått något, förklara då gärna :)

Ursäkta att det blev så OT :P

Tass Josephine

vallhund
0

Har inget större förtroende för dem, från början gick de ut med att det innehöll lite spannmål o att det inte kunde framkalla allergier.

http://www.aktivhund.se/hundforum/viewtopic.php?f=9&t=31801&p=333984&hilit=sams+field#p333984

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Smilla177
0

Hej har gett det fodret till min hund i över ett år och är super nöjd med det. Hon hade trassel med magen men sen när vi började med det så är magen bra.

Luckysoul
0

#12 Anledningen till att jag förkastar det är blandannat för att väldigt många påstår att det är dåligt både som tillsättning och för att det höjer stress och aggressionsnivå på hundar och det har jag fått höra ända sen jag köpte min hund. Sedan har jag googlat och sett det där också. =)

Sen har jag dessutom fått det förklarat för mig på ett bra sätt av samma person som förklarat det för #11 =) 

Plus att min hund är väldigt högstressad, så jag vill se om det kan bli en skillnad på honom. =)

#13 Det är det med Low grain de säger det om. Låter som att de överskattar det fodret lite.

#14 Vad bra. Än så länge har jag bara hört att hundarna mår bra av det, och även min funkar bra på det än sålänge så jag är hoppfull =)

[Forest]
2

11 vet att Anders Hallgren tar upp detta i en bok tror det var Rädda,arga stressade hundar. 

TS har ingen aning om hur fodret är alls.