Hundar iFokus

Hundar

Etikettdebatt
Läst 2790 ggr
Djurälskaren87
2

Djurskyddsinspektörerna

på torsdag kl 20:00 kommer djurskyddsinspektörerna,skall ni se?

teezan
0

jag hade tänkt det, verkar intressant (:

theoneissa
0

Hade också tänkt se! :)

[tk1971]
0

Näpp, jag har jobbat i den branschen tidigare (dock ej med djurtillsyn) och det är inget jag vill tillbaka till.

.m.m
0

#3. Blir nyfiken… Vill du utveckla?:)

[tk1971]
4

#4: Jag fick nog av den kommunala byråkratin och förljugenheten . Man är anställd för att utföra ett arbete - att granska att företag av olika slag följer de regler som finns, som ett skydd för kommuninnevånarna. Men nåde dig om du är för bra på ditt jobb! Då börjar företagen att gnälla. Och det finns ju inga som det smöras för i en kommun som företagen. Om man granskar dem kanske de börjar prata om att flytta sin verksamhet till en annan kommun. Och då bli det fart på media. "Stora, stygga kommunen tvingar företag att flytta och gör en massa folk arbetslösa". Och vem blir svarta fåret då - bara för att man gjort sitt jobb? Jo, inspektören. Kommunledningen tar också avstånd från inspektören pga imageproblemen. Det bästa för alla vore om man använde inspektionerna till att dricka kaffe med företagsledningen, men jag kände att jag hade ett ansvar gentemot kommunmedborgarna. Jag är behörig att jobba som djurskyddsinspektör också, men jag hade bara hand om några akutfall ibland. Att man är behörig innebär inte automatiskt att man är tillräckligt kunnig.

[fabienne]
0

Nej jag kommer inte titta. Mitt hjärta klarar inte av att sånt. 😕

.m.m
0

#5. Låter fruktansvärt jobbigt. Jag förstår att det tog emot men jag känner generellt igen jargongen och tillvägagångssätt i kommunerna. Tyvärr… Jag visste inte att man var anställd av kommunen. Tack för att du delade med dig.

Misarn
0

Nej, jag har jouren då på jobbet :-/

vallhund
0

Numera ligger dom under Länsstyrelsen.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Djurälskaren87
0

tror inte heller jag skall se, vill veta vad som händer sen med djuren inte bara att dom fångar in dom och LST står inte mig nära hjärat.

Kommer dock djurakuten liknande program idag,den vill jag se:)

[[Boris Sager]]
0

Har haft nog av dessa maktgalna typer, som kommer på alla anonyma, obefogade anmälningar. Folk är avundsjuka och vill känna sig bättre.

Många av dessa kontrollanter ser sin chans att få makt de inte har kunskap till.

Djurälskaren87
0

11# menar du att dom tar djur från personer som egentligen behandlar sina djur väl?

Sugar Mist
0

#12 Ja, det gör dom.

-

Djurälskaren87
0

13# fast det kan dom väll inte göra så länge det inte finns bevis på det?? 

min vän råkade ut för dom en gång, dom kom hem till henne och kollade hur hon hade det och ställde frågor men inget mer har hänt och dom tog inte henens hund ifrån henne bara sådär

Sugar Mist
0

#14 Ja, jag har också haft länsstyrelsen hemma, 3ggr efter en sur bekant som inte fick som han ville. De har bara påpekat lera i gångarna vid kaninburarna, inget annat. Men vet om flera där djuren tagits utan något, falska rapporter m.m.

-

Djurälskaren87
0

15# oj verkar ju helt sjukt att dom tar djur utan bevis.

.m.m
0

Låter oerhört konstigt skulle jag vilja säga och tror inte det är tillåtet.

[tk1971]
2

En inspektör är medveten om att man kan användas som tillhygge i grannfejder etc. Kommer man hem till nån som blivit anmäld och allt ser bra ut så tar man naturligtvis inte ifrån ägaren djuren. Det skulle ju vara tjänstefel.

Rafflan
1

Dom tar inte djur utan bevis, och det är sällan ord mot ord utan det finns bildbevis på att nåt är fel i djurhållningen :/

[[Boris Sager]]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har tyvärr mycket att säga i detta ärende.

I min akt, som var offentlig - Även för mig- fanns foton på hundar, som inte var mina, ett kök, som inte var mitt. Lyckligtvis kunde jag bevisa att dessa kontrollanter ljugit, copy & paste andras ärenden och interiörer. Tog med mig allt bevismaterial jag hade till länsstyrelsen och fodrade att de lögnaktiga handläggarna inte skulle delta. Mitt ärende avskrevs omedelbart.

Ta ALLTID foton på era hundar era interiörer, fotografera kontrollanterna och begär alltid legitimation.

Jag har definitivt inte mycket till övers för länsstyrelsens djurskydd.

Djurälskaren87
0

men jag har aldrig haft kontakt med LST eller dom skulle komma på besök här, det måste ju vara någon som anmält ärendet till dom och sagt varför dom vill anmäla… folk gör ju inte de för att det är kul utan någon sanning måste väll finnas?

Finns dock idioter som vill hämnas på någon men tror knappast LST kommer hem till någon och tar med djur som ser ut att ha det bra..

Sugar Mist
0

#21 Vi lever i en värld full av idioter och det finns folk till allt- så man ska aldrig säga aldrig.

-

LinaLj
0

Det här programmet är väldigt hårt kritiserat från flera håll då det bland annat förekom bilder i trailern på människor som inte givit sitt medkännande att medverka, vissa av inspektörerna är tydligen hårt kritiserade för att använda olagliga medel och vara så pass hårdhänta när de hämtar djur att djuren fått avlivas och så vidare. Det finns en väldigt intressant tråd om det på tv4:as chatt. Tv4 själva har varit ovanligt tysta i debatten förutom att trailern inte verkar gå längre…

Mischa
0

Finns trailern att se någonstans?

Kan tänka mig att det kanske blir betydligt mer dramatiserat om ett tv-team hänger på LS-inpektören.

Kommer absolut att kika på vad det är för något, tack för tipset!

≧◔◡◔≦

[[Boris Sager]]
0

Många av dessa "djurskyddare" är det inte för att de vill djurens bästa.

För några år sen hade Uppdrag Granskning ett program, som var annonserat och klart att sändas hur djurskyddskontroller kan gå snett. Producent Tomas Bresky. Men programmet stoppades för svenska folket ansågs ej mottagligt för innehållet.