Frågor om Pawz ? :)
Frågor om pawz :
1. Är de vattentäta ?
2. Är de skyddande mot hal is?
3. Vad ska en norsk älghund grå ha för storlek?
(ska ha pawz: en för att hon inte ska halka & behöva gå i vattnet)
mvh Emma<3
Är du medveten om att de är "engångsskor", dvs. att de blir uttjänta efter några gånger?
De ser för låga ut för att vara vattentäta, tycker jag…
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
#1 hur många gånger kan man använda dem?
mvh Emma<3
#2 Vet inte men den marknadsförs såhär: "Miljövänlig "engångssko" av gummi som sitter där den ska och skyddar mot is, vägsalt och hetta."
Vidare står det att de kan användas "flera gånger" och att de är gjorda av "ett tunt material [naturgummi]". Skulle gissa på en handfull gånger, och skulle personligen hellre lägga lite mer pengar och få ett par hållbara skor :)
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Vi har använt dem när Julie haft eksem under ena tassen nu. Jag skulle säga att de är vattentäta (om inte vattnet går upp över dem då). De är som en lite tjockare ballong liksom, hyfsat slitstarka för lite kortare promenader, men jag skulle inte lita på dem t ex i skogen med en massa pinnar. Vi har använt vår ca en vecka, och den håller än, fast bara på kortare promenader i parken, och en ca 4 km runda på grusväg. Lätta att ta på och av, vi har en medium till hund på ca 25 kg, den sitter ganska hårt, men då kanar den ju inte av heller. Skulle kanske gissa att de inte har så bra effekt på halka dock.
#4 Ja, som "tassplåster" verkar de ju onekligen väldigt smarta! :) Kanske inte som permanent hundsko bara.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Men om de e som en ballong, då tycker jag att de skulle förebygga att hunden halkar????
mvh Emma<3