bästa försäkringen
Vilken försäkring är bäst på hund ?
Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙
Tjeckoslovakisk varghund- 2014 🐶
Vilken färg är bäst?
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Det beror väl helt på vad man vill med sin försäkring och hur mycket man är villig att betala för det.
Vadå färg?
Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙
Jag skulle tro Agria täcker mest. Men det beror på vilken hundras du har och hur gammal hunden är. Det bästa är om hunden varit försäkrad från FÖRSTA levnadsdagen, annars så blir det givetvis en del som försäkringen aldrig kommer täcka.
Jag har ingen aning om vilket som är bäst. Nästa hund kommer jag försäkra i IF, så får vi se vad jag kommer ha för inställning till dem sedan. Jag valde att försäkra min första hund i Agria vilket jag aldrig kommer jag råda någon annan till att göra. Någonsin.
#3 vad är bäst, grönt eller grått?
För att ett svar skall tillföra något öht så krävs lite mer än huruvida Aftonbladet eller Expressen är bäst.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Den försäkring som är bäst, är den försäkring som täcker det man är ute efter, med den premie och självrisk man tycker är vettig. Jämför olika försäkringsbolag till att börja med. Vissa bolag försäkrar med stora förbehåll för vissa raser och/eller åkommor, vissa bolag har högre premier, men lägre självrisk. Kolla upp försäkringsbolagen kontra vilken ras du har, och jämför utifrån det
Vad är det för hund du har? Ålder, ras, kön?
Schäfer 2.5 år Tik Hon är svart
Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙
Vad har du för försäkring på henne nu?
Hon har aldrig haft en försäkring drf ja vill sätta en nu när jag har henne
Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙
Kolla upp de olika bolagen, vad de säger kring just schäfer i fråga om röntgen osv.
Tvekar på agria men ska kolla med andra
Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙
Tänk på att alla fel som ev. kan finnas på henne idag, kommer aldrig din försäkring att täcka. Som om hon skulle få problem med ett ben och veterinären inte med säkerhet kan säga att skadan uppkom efter att försäkringen tecknades så finns det stor risk att försäkringen inte gäller.
Jag vet inte hur försäkringarna ser ut idag, men för några år sen när jag var lite mer insatt vill jag påstå att Agria var de som täckte mest bland bolagen och jag skulle tro att det är så än(?) Och har du en schäfer skulle jag rekommendera en försäkring som täcker så mycket som möjligt.
Agria är vi riktigt nöjda med. Så dom kan jag rekommendera! :)
Har mina två staffar försäkrade i IF och har fått använda den ett par gånger nu den senaste månaden på ena hunden. Inga problem med varken direktreglering eller reglering i efterhand, även problemfritt med att få tillbaka för mediciner vi hämtat ut. Så även om premien är hög (valt fast självrisk) jämfört med en del andra bolag är det värt det!
Vi har Agria:)
Dogs is my world ♥
Är hunden veterinärbesiktigad? Om inte så är det bra om ni ser till att hon blir det. 🙂
Jag har Folksam till min hund och tycker det har fungerat superbra! Det som jag tycker är bäst är att de inte har så många alternativ att välja mellan, utan du väljer hel eller halv veterinärvårdsförsäkring och livförsäkring på det :) Har försökt titta på Agria själv innan jag bestämde mig för Folksam men blir bara förvirrad av alla deras tillval och Agria har hittills även varit dyrast men det beror som sagt också vilken ras man har :)
Har även haft erfarenhet av IF Försäkringar och de är bra på så sätt att du inte behöver lägga ut extra pengar utöver självrisken vid skada men då betalar du mer per månad. Hos Folksam (och även hos Agria tror jag) är det självrisken + 20% av totalbeloppet som man måste lägga ut själv vid skada.
Hoppas du hittar något som passar dig i försäkringsdjungeln :)
Jag har agria nu och har aldrig haft något problem med dom men vet andra som haft. Det bästa är att du kollar upp varje försäkring, vad dom täcker osv.
Värd på jakthundar Medarbetare på hundar
~Ju mer man ser av människorna, desto mer uppskattar man sin hund~

Vi har IF stor hundförsäkring med fast självrisk, och vi har aldrig haft några problem. Smidiga att ha och göra med, inget krångel.
Agria täcker inte ledproblem eller liknande om hunden försäkras när den är äldre än 4 månader om jag minns rätt, schäfer kan ha en del problem med kroppen så om Agria inte täcker sånt bör du inte välja dem. Tecknar man innan hunden är 4 månader tycker jag Agria är toppen :)
Bästa försäkringen är ett fett sparkonto
Man måste lusläsa de olika försäkringsbolagens villkor, då det kan skilja en hel del mellan olika raser.
Själv har jag numera Optimal och är nöjd än så länge.
Jag har Dina försäkringar dör jag tyckte de var okej i prisklass och dessutom täckte mer än tex agria som även kostade flera 100kr mer! Men det är ju som sagt olika på olika raser..
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.