Vattenfontän till hundar
Jag har tre stora hundar (plus katt) som alla dricker ur samma skål. Den får fyllas 2-3 gånger per dag och det är inget problem. Men det blir ganska snabbt skräpigt i skålen av hundarna (grus, hår och sånt). Jag rengör den varje dag, men vill ju att djuren har rent vatten att dricka helatiden. För katter finns det ju kattfontäner, men finns det stora bra fontäner för hundar? En som håller vattnet cirkulerande och fräscht och renas genom ett filter samt är lätt att rengöra och fylla på
Jag funderar på denna. Någon som vet om den är bra?

#1 Den såg jättebra ut och bra storlek på behållaren! Hoppas någon som provat den kan svara på hur den är i volym och hur lätt den är o hålla ren
#2 Ja, hoppas! Vet att vissa kattfontäner kalkar igen lätt om det är mycket kalk i vattnet
Säkert jättebra, men praktiserade på en djuraffär en gång och dom avrådde från fontäner då det kan sluta med att de vägrar dricka annat än rinnande vatten vilket kan komplicera saker och ting om man TEX är ute och reser eller dylikt. Något att tänka på kanske? Jag vet inte ;p
#6 Haha, det var nytt. Ska hälsa mina hundar det som alltid haft fontäner men ändå kan dricka ur skålar, flaskor, bäckar eller skitiga vattenpölar. 😃😛