My dog eller inte?
Vad Àr poÀngen med att Äka dit?
Vill ni det och tycker att hon Àr redo för det/klarar det sÄ kör pÄ! :)
SajtvÀrd pÄ AkvarierÀkor ifokus och m_edarbetare pÄ Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#1 stÀlla ut och fÄ en bedömning av henne? Samt se nordens största hundutstÀllning kan vara ganska hÀftigt :)
-Guldhamsteruppfödare-
-Hundfrisör-
-DjurÀlskare-
borde inte du avgöra om ni Àr redo?? och vill DU dit ska du dit lÄt inte andra bestÀmma det Ät dig ;)
#3 Om det Ă€r en bedömning ni Ă€r ute efter Ă€r knappast My dog det ultimata. Dels för att ni inte kommer fĂ„ en officiell beskrivning (om det Ă€r valpen du tĂ€nkt Ă„ka med), och dels för att den bara beskriver vad den domaren tycker just den dagen. Ăr man inte ute efter att visa sin hund för en sĂ€rskild domare ser jag ingen anledning att ta med en ung hund i en sĂ„dan miljö, Ă€r man inte intresserad av utstĂ€llning utan vill ha ett korrekt utlĂ„tande rekommenderar jag att göra exteriörbeskrivningen nĂ€r hunden uppnĂ„tt lĂ€mplig Ă„lder istĂ€llet.
#5 varför inte MyDog om man vill ha en bedömning?
HÄller dock med om att det kanske inte Àr sÄ jÀttebra att ta med en sÄdan ung hund till en sÄdan stressig miljö.
SajtvÀrd pÄ AkvarierÀkor ifokus och m_edarbetare pÄ Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Jag skull inte ta med MIG pĂ„ utstĂ€llning i den miljön đ Inget ont om de som gör det, men jag tror man har större chans att visa upp en harmonisk hund pĂ„ en mindre utstĂ€llning.
#6 För att valpars bedömning inte Àr officiell. Och miljön Àr ganska extrem, sÄ dÀrför behöver jag veta av vilken anledning man vill Äka för att kunna ge rÄd. UtstÀllningen kan man se som ÄskÄdare, utan att ta med sig hundar som kanske inte Àr redo för uppgiften.
Jag hade nog stÀllt ut en valp pÄ ett mindre sammanhang Àn MyDog som Àr sÄpass stort och proppat med dofter, mÀnniskor, ljud, hundar osv. Skulle inte vilja utsÀtta en liten valp för det i risk att den blir skrÀmd av nÄt.
SajtvÀrd för Vallhundar, PÀlsvÄrd & KlickertrÀning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.