Den nya lyxhundrasen
http://www.metro.se/nyheter/har-ar-den-nya-lyxhundrasen/EVHmku!KBCf4gjyV6Bno/
Metro skriver idag om cava-poo-chon, den nya "lyxhundrasen".
Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/
Eh va? Ska man skratta eller gråta?
Ny blandrasen Cava-poo-chon är den senaste snackisen i hundvärlden. Den är en blandning av en Cavalier king charles spaniel och Bichon frisé mixat med en miniatyrpudel. Cava-poo-chon beskrivs som en vanlig blandras: 1. Den är ibland söt, ibland ful som med alla blandraser är det omöjligt att förutspå utseendet 2. Den kan som alla hundar framkalla allergier 3. Den är liten och fluffig 4. Den är nya sättet att lura på folk dyra blandraser 5. Den är en ny upptappning av de gamla desigernmixerna som oftast bara innehåller två raser – Det har alltid funnits en marknad för ”evigt unga” hundar, säger hundtränaren Steve Haynes i Austin, Texas som just nu har 50 första generationens cava-poo-chons i träning. Hunden kostar mellan 14 000 kronor och 25 000 kronor. Brande Bradshaw har en sex månader gammal cava-poo (det finns inget Bichon frisé i henne). Förvånansvärt nog säger hon – Hon är fantastisk, det är den sötaste valpen jag sett, säger hon enligt Daily Mail. Men den amerikanska kennelföreningen avfärdar hundrasen som en ”gimmick”.
minavitas.wix.com/kennel
Den var ju jättegullig ju! 😍
skämtar dem eller?
#2 Haha, humor :D
Någon som såg den relaterade krönikan förresten? Den var lite rolig, och inte helt osann: Kan inte alla vidriga hundvalpar växa upp
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
och sen när de kommer en ny trend hund och en ny osv…
Men fy! Cavalieren är ju otroligt sjukdomsdrabbad som den är nu och de friska hundarna i rasen behövs till renrasaveln, ingen sund blandning det där inte.
#6 Det gäller ju att ligga steget före om man vill tjäna pengar. Jag har en flappe och en mittel, någon som vill koka ihop något? Man måste ju kunna ta iaf 30k kr för de första valparna 😛
Nä djur ska inte vara trendgrejer, det ska ju vara en familjemedlem. Gillar inte dessa försök att skapa "egna" hittepåraser för att sälja valpar… Stackars hundar. Det slutar sällan bra när någon ras blir för populär i media.
"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"
Blogg http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf
Ja ska väl ta en kull efter min mellanpinscher och kompisen sheltie..
Kan nog bli något snyggt, gulligt, fluffigt i lagom storlek.
En Pinscheltie. Kan nog tjäna en hel del 😎
Skämt åsido.. Tycker det är en hemsk blandning som knappast kan vara särskilt frisk faktiskt.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Är många såna mixer här borta. Papipoo, Cavichon, Cavipoo, Papichon, Maltipoo, Malchi… ja, speciellt i djuraffären. 🤮
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
#11 det saljs hundar i djuraffaren fortf. dar ocksa? Det gor dom har med, tycker det ar hemskt 😕 bara impulsiv kop kommer det da. Och mesta av dom som du sa ar blandraser! (Och djur affar hundar kommer direct fran blandras aveln).
#12 Ja och alltid småraser. Vissa är "renraser", sett både pomeranian, Chihuahua (såklart), dvärgschnauzer och dvärgpinscher. Dom har en stor jäkla skylt man kör förbi så man vet ju alltid vad dom har där inne. Dvärgpinschern lekte jag med litegrann, helt galet vilken härlig energi hon hade och massa spunk och sådär. Men magen var ju som en liten ballong så bara föreställde mig massa mask i magen, påminde mig om vad föräldrarna går igenom och vände på klacken och gick ut.
Har inte satt min fot där sen dess, för tack och lov öppnade en annan djuraffär som man kan gå till istället som inte säljer valpar. De säljer katter men via humane society så det känns lite mer okej.
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Ja men det är ju precis vad jag letar efter i en hundras!
Jag bryr mig inte om temperament, hälsa, storlek, pälsvård eller något sådant, bara den är söt, ny, trendig och OMÖJLIG att bli allergisk mot!
(Sarkasm, för de som inte märkte det.😜)