Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 815 ggr
Wikstr_m
0

OT Stor svullnad och klåda..

Igår/iförrgår när jag var på jobbet så blev jag biten av något djur som liknade en pytte liten geting. Men den var kolsvart och bet med munnen. Det kliade som f*n till en början men gick sen över.

Och igår kväll så började det klia igen och kände då att jag har fått en stor svullnad UNDER huden som känns spänd/hård. Det är rött, ungefär som en 50öring fast i "utsmetad" form.

Det kliar och gör ont vid beröring. Försöker att inte klia alls, men det är inte lätt då jag håller på bli tokig.

Ingen som har någon aning om vad det kan vara?

Faxlin
0

Flög den?

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Wikstr_m
0

Yepp det gjorde den.. Den var som svart och såg ut att blänka samtidigt som den såg matt ut i färgen. Har sökt på google efter bild men..

SaraC
0

Ingen broms av nått slag..?

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Karmatarerskanise
0

Låter som någon av alla dessa EVIL flugor. Det du beskriver får jag av MYGGOR… och ännu större…

Hoppas det går över snabbt! Använd Alsol sprit eller vad det heter

Liss
0

En sån kanske??

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nicka
0

Hej..

Min dotter fick något liknande på sin fot, nu i veckan. Hon var säker på att det var en myra !! Hmm? Själv har Jag aldrig sett nå liknande..Hon blev biten på flera ställen och OJ OJ hur hon såg ut..väldigt röd och uppsvälld. Jag fick känna och det var som världens bulor…Puh.

Man får hålla tummarna att svullnaden försvinner.

lena1
0

för många år sedan fick jag ett bromsbett på magen som blev så, och det blev varfyllt efter en tid…

SaraC
0

Bromsar brukar kunna ge rejäla bett och de kan ju se ut på många olika sätt.. Jag fick ett bromsbett som gjorde att halva låret svullnade upp en gång

Wikstr_m
0

Nä det var inget bromsbett eller något sådant. Det såg ut som en geting i kroppsform och den var kolsvart. Det gör fortfarande ont och kliar som sjutton :/ Plus att det är svullet ännu.

Liss
0

Jo, men bromsar finns väl i olika former och utgivelser:P ett bromsbett blir iaf rött och väldigt varmt och som en stor svullnad under huden. Dessutom kliar de som bara den!

Nicka, jag tycker de låter som rödmyror? dom bits ju som i i he*vete.. Och de blir rött och gör ont. och om hon var vid en stack lär hon blivit biten flera gånger..

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

SaraC
0

Ja, det finns bromsar som ser ut så också :)