är det något fel?
Hej Jag har en mops på 1 år som är världens bästa!
Han är alltid glad och pigg!
Förra veckan gick på på en mopsträff där han fick träffa 20 andra mopsar, det var väldigt kul för honom och han älskade det!
Helgen spenderades med en annan mops som sov över en dag hos oss.
I måndags fick min hund sin ett års spruta men han har nu i en vecka varit väldigt lugn, lite nere… Jag tänkte mest att han kände sig lite ensam efter alla dessa mopslek men fortfarande än idag är han annorlunda!
Han äter bra, dricker, är pigg på att gå ut, men hemma vill han helst bara ligga och sova och bara gå efter mig.
Ingen lek eller den vanliga lekfulla mopsen han var! Jag vet att mopsar skall vara väldigt lugna men inte går det så här fort…
En sak som jag har märkt är att han slickar sig på nosen väldigt mycket. ser ut som att han får en sur uppstötning och slickar tillbaka det!
Är det någon som kan ge mig tips om vad detta kan vara?
Tänkte ringa vet. på måndag och kolla upp annars…
Tack
Gå och kolla det, han kan ha fått någon bacill från en av dom andra hundarna då det var så många. Har faktiskt ingen aning om vad det kan vara, men som sagt kolla hos vett. Kan ju också vara någonting som fastnat i nosen/luftrören/halsen, och då syftar jag på hår eller ngt. Men kolla för säkerhets skull, och håll koll ifall han börjar hosta. Tänker lite om han fått någonting av de andra hundarna, kan ju nämligen vara någon slags kennelhosta..
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Kan ju även ha något att göra med att han fått vaccinering, men rådfråga en veterinär om de tycker det behöver kollas upp.
Medarbetare på Undulater och Burfåglar
Hej
Tack!
Jag ska ringa till vetten på måndag. Han fick lite laktosfri yoghurt nyss, ( inte så poppis) men han äter sin egen mat…
Alla hundar som var där var från mopsordern och antar att de vaccinerar sina hundar..
Det är konstigt då han är äter, bajsar och allt men är extremt lugn..
#3 det behöver inte vara någonting man vaccinerar mot, det kan vara vad som helst tyvärr.
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
en sak som jag glömde skriva också är att han fick denna vecka denta sticks. Som jag slutat med igår då jag började misstänka dem! Tänker på slickande.
Det ser ut som att han böjer upp huvudet och slickar… och som sagt lugn…
Alla vaccinerar inte mot kennelhosta, den måste förnyas varje år o är bara effektiv till ca 70%.
Du lär inte missa om det är kennelhosta, oftast behövs ingen veterinärbehandling om hunden inte får komplikationer.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Dompan-
har det blivit bättre sedan du slutade med Dental Sticks? Eller har du vart i kontakt med vetten?
Våran 8-åriga Mops håller också på att slicka sig på nosen men även i luften vid olika tillfällen som tex n'r han blir glad,nervös eller bara mår lite bättre än vanligt, att han trivs lite bättre.
Jag undrar också efter uppfljning! Hundar kan ju bli gabska knepiga efter vaccinationer. Hoppas allt är väl!
#8 Vad kan hundar bli efter vaccinationer? Knepiga? Har du någon källa på det?
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.