Hundar iFokus

Hundar

Etikett: off-topic
Läst 954 ggr
fotoc
0

Man får va rädd om mackorna:)

Igår kväll gjorde jag mig två goda mackor med korv på. La dem på matbordet.  Gick ut i köket för att hämta lite vatten. Vänder mig om då ser jag Enzo hoppa upp med framtassarna sno min macka han har aldrig sprungit så fortSkrattande. Jag får tag i honom då han stoppade hela munnen full med macka kunde han inte äta något. Jag fick ut mackan(jag åt den inte efteråtSkrattande) han rusar i full karriär mot bordet efter nästa macka som jag hinner rädda. Han är bara 3mån och kan redan sno mat på bordet när han är stor behöver han inte ens hoppa upp med framtassarna. Kan tillägga att han fick en bit korv efter en stund men inte i samband så han trodde han va duktig. Jag och barnen fick oss ett gott skratt iallafall.

Diezel
0

ja jag har oxå en hund som gillar att ta mackorna..hehe men han släpper dom ju med en gång när han märker att han är påkommen…. :)

Malin-A
0

peppar peppar så är Lusse väldigt duktig med att inte ta mat från bordet.. han har tagit en köttbi ifrån min tallrik en gång, skällde inte på honom något nämnvärt heller, men därimot så har vi eller försöker iaf lära honom att inte ha nosen på bordet =)

Signe-Jonna
0

Vår hund skulle aldrig ta våra mackor från bordet. Men så är hon ju också ovanligt väluppfostrad! Skrattande

kerstinjoh
0

Vår labbe Bosse, tog aldrig något! Vi misstänkte att han hade fått stryk när han gjort det i sitt tidigare liv (omplaceringshund).

Men när jag hade köpt något gott till honom, brukade jag reta honom och säga "mmmm, det är mattes".

En dag hade vi varit i Falköping och köpt min barndoms goda kakor. Väl hemma la jag en på bordet och skulle göra något. I förbifarten säger jag "den är mattes" Tror ni han åt upp den?Fundersam

fotoc
0

#4 SkrattandeSkrattandeSkrattande

Signe-Jonna
0

#4 Man kan lära hundar att inte ta från bordet, utan att ge dem stryk.

Liss
0

#6 va ju inte hon som gav honom stryk utan ägaren innan! omplaseringshund!

Ecko har faktist aldrig snott något.. väldans duktig minsan! Enda gången var när han var 9 veckor och han stog mitt på bordet och käka chips ur påsen:P när jag harckla mig hoppa han ner illa kvickt:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Lotta
0

Korvtjuven nummer 1, jag kan faktiskt se honom skena med långa bena med korvmackan hängandes i munnen *ASG*

Kompisens (kan inte stava till din ras) han la ledigt sitt huvud på min axel och där stog han och hängde, rätt tungt kan jag säga ;)

Gubbens förra schäfer stal en kyckling från bänken men vi kom på henne i hallen…gubben harklade sig och Ronja spottade ut kycklingen tuggad och klar på matten och pep in i sovrummet i 190 Flört