Kvällspromenad med klös
Var ute med Eros vid elva. När vi gått en bit ser jag att en liten kattunge kommer springande mot oss. Blir jätteförvånad när h*n springer rakt emot Eros. Katter brukar ju vara rädda för främmande hundar och allra helst kattungar.
Men den här gick bara rakt fram till Eros. Ställde sig och sniffade på honom och började spinna. Eros nosade lite på den lilla, men återgick snart till intressantare lukter på marken.
Vi går lite och kattungen följer efter oss. Så står vi vid vägkanten och kattungen mitt i vägen och tittar på oss. Kommer en bil i alldeles för hög fart och kattungen bryr sig inte. När bilen kommer obehagligt nära alldeles för snabbt, går jag ut i vägen och rallyföraren får lov att stanna. Plockar upp katten och går in på sidan.
Sen följde den lilla oss hela promenaden. När Eros sprätte i gräset tyckte han det var hur spännande som helst, och när han fick några blad i huvudet tyckte han det var en jättekul lek!
Var tvungen att berätta om den lilla modiga sötnosen! Tyckte han var för härlig :) Hoppas vi får träffa Eros nya beundrare/beundrarinna igen snart!
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Vad fint :)
Vilken härlig kvällspromenad!

Hoppas bara att det inte är en övergiven stackare
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Den hade ett fint halsband på sig, så den var nog inte övergiven.
Vilken modig kisse, den måste blivit lite kär i Eros *fniss*

Skönt att det var en liten misse med hem i alla fall. Finns så många stackare som blir utkastade.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Nämen har eros fått lekamrat med Fräs och klös i :-)
Det var himlla tur att den hade halsband….=)
Vad rätt du gjorde mot bildåren, man vill inte tänka på ens hur det hade slutat……*huva - ryser *
Hihi ja det var lite kul. Den följde Eros med blicken hela tiden. Tur att Eros gillar katter, eftersom den bara kom springande fram till honom :)
Ja, tyvärr finns det ju för många hemlösa stackare =(
Jadu Tina, inte konstigt att så många katter blir överkörda…
vad sött :-)