Påverkas era hundar av blåst?
Yra blir rejält, ska vi säga ostyrig, vid stark vind. Detta är inte något jag reflekterat över med tidigare hundar, men jag vet ju att tex hästar blir extra pigga vid blåst. Kan detta möjligtvis gälla hundar också, eller är det bara min som är total vindfantast?
Själv tycker jag inte blåst är så jävla roligt väder alls utan ganska irriterande. Och att det då dessutom utan undantag kombineras med ett fullständigt yrväder i kopplet, som bokstavligen skuttar jämfota gatan fram, ja jättekul är det ju inte. Inte har hon tid att kissa heller för hon är som sagt strängt upptagen med jämfotahopp och jakt på luftburna löv.
Hon påverkas inte 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ja, min blir lite stirrigare.
Min blir också jätteglad och jätterolig xD hade jag planerat lydnadsträning måste jag tänka om lite, för blåser det ordentligt kan det bli svårt xD
Nyår 2011 (?) - Suzette och Disa blåste nästan (bokstavligen) iväg…
Medarbetare på Hundparkour.ifokus
Två av mina hundar älskar alla väder, när det blåser så springer de gärna efter löv och blir alltid extra pigga / lekfulla. Slutar med att de sedan ligger i soffan under en filt och myser senare.😊
ibland, beror på…. Ibland e hon helt lugn & ibland kan hon stikka bara SÅDÄR… Min knasboll e aldrig samma…..
mvh Emma<3
Mina är tvärtom och vill mina gå hem. 😛 Om det blåser mycket, är slask, regnar, är kallt etc, så är inte mina två särskilt pigga på mer än kortpromenader.
Min minsting ÄLSKAR när det blåser, speciellt när det blåser omkring löv eller andra roligheter. som tur är tycker jag väldigt mycket om just höstblåsten så vi skuttar nöjt omkring både jag och Ida på hösten. :)
Myrtorpets Möss och Kaniner
Opsis bryr sig inte ett smack vad jag sett, yrvädret till Penny skuttar runt och skulle gå genom eld och vatten för att fånga ett löv..
-
Min blir helt galen när det blåser.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com