Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 4202 ggr
Emmapower02
0

Vad använder ni för borstar?

Vad använder ni för borstar till era hundar när de fäller & så? Intresserad av att veta dock fäller min hund väldigt mkt så vad använder ni & var har ni köpt dem?

mvh Emma<3

[[Månen@]]
0

Jag har bara en liten valp men hon fäller en hel del så jag borstar ibland också för att hon får små tovor vid rumpan. Jag började använda en liten valpkarda med ploppar på men den tovade henne bara så jag använder en vanlig människo kam

Sugar Mist
0

Jag använder en karda utan gummipiggar.

-

Loveradio
0

Gummikarda och ryktsten

Hade jag haft en långhårig hund hade jag kört med Furminator

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Zvintos
0

Använder gummikarda, furminator och ryktsten. Furminatorn funkar om jag använder gummikardan och "ruggar upp" pälsen först. Bäst funkar ryktstenen.

[Quickeman]
0

Hårborste (som är till människor egentligen) & pudelkam. Har en Leonberger.

[Tess86]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Furminatorn funkar riktigt bra på jämtens spetspäls, jag får bort en halv hund på några minuter. Jag köpte den ny på Tradera för 100 kr inklusive frakt.

fridaaocrazy
0

Jag använder FooLee borste, karda och ibland kam för att få bort enklare tovor :) Annars klipps de av med sax haha ;) Det brukar se ut som på #6 bild, och jag har ändå bara en Welsh springer spaniel :P

Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka

[Iyen]
0

Vanlig karda Karda som fjädrar lite och har längre piggar Kam en ganska tät och en ganska gles Vanlig borste med stålpiggar Och furminator * Edit. Såg först nu "när de fäller". Så när hunden fäller används furminator.

Agda
0

Karda, borste med piggar på ena sidan och strån på andra, och en kam med varannan tagg lång och varannan kort.

nitisen
0

Kan endast tala utifrån pappas hund nu och där är det en hel del som gäller. Karda, kam, sax, trimmer, afghankam, uttunningssax(?) och något som jag inte alls vet vad det heter.

Kan nämna att det är en cocker som har lite av en "problem"-päls som alltis tovar sig. Nu för tiden rakas han helt under sommaren för att slippa det värsta iom. att han badar väldigt mycket.

Jax <3

[[Boris Sager]]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Alla möjliga borstar. Min ras , york, är ju definitivt en pälsras, så kamning och borstning dagligen är ett måste.

Mest borste med svinborst, t.ex Maison Pearson.

Portie
0

Karda, tovskärare och kam med "rullande" piggar. Det jag använder mest är dock kardan, är bara till att ta några tag med den så blir pälsen fin.

Har en ras som inte fäller utan tovar istället.

Cahira
0

Nu ska vi se. 

Furminator för de två fällande.
stålkam (för att kolla så jag inte missat tovor) med två olika avstånd mellan tänderna på vardera sida. 
mars coat king, helt toppen på att få ut underullen! Skär lite täckhår men det tycker jag den är värd. 
svinborste för att få ut oljorna i pälsen och jag gillar glansen. 
vanlig borste
karda med runda spetsar

Så till dvärgschnauzern har jag utöver de ovan:
strippknivar för att kamma underull, två storlekar
ryktsten
tovskärare

tror det var allt.. 🤔 Utöver saxar och trimmern, klosax etc som ligger i samma förvaring. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

saxxy
0

Karda och ryktsen!
Men vill köpa mig en furminator till min husky blandning..
Tycker ryktstenen är så praktiskt för den tar över allt i princip och väldigt bra på benen, så att allt försvinner :)

//Sanna Sohlman