Hundar iFokus

Hundar

Etikett: skaffa-hund
Läst 641 ggr
BonnieFrank
0

Frallaägare har du tips o råd?

Hej!

Jag har absolut förälskat mig vid franska bulldogs! Inte pga att det tydligen är en "populär" ras utan pga att alla frallor jag träffat och det jag läst om dem verkligen visar på hur underbara egenskaper de har, egenskaper som jag verkligen skulle vilja ha hos en hund.

Har läst på en massa om rasen och inser att den kan drabbas av en del komplikationer som andningsbesvär osv. Därför skulle jag vilja ha tips på kennlar som strävar efter att få längre nosparti och friskare frallor ö h t. Helst från Umeå och uppåt eller i Stockholmsområdet.

Och när man väl ska välja ut en valp, hur ska jag gå tillväga? Och hur brukar själva processen gå till när uppfödaren ska avgöra om jag är en bra framtida matte för dennes valp?

Är det någon skillnad i mentaliteten mellan tikar och hanar?

Tacksam för svar! :)

vallhund
0

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Hiro
0

Jag tycker du ska vara kritisk till alla uppfödare du tar kontakt med och ifall du hittar något som du tycker verkar det minsta skumt så kan du snacka med någon här. Det kan vara allt från att du inte får träffa tiken till att uppfödaren inte vill svara på frågor om hundens hälsa.