Hundar iFokus

Hundar

Etikett: beteende
Läst 953 ggr
Sugar Mist
0

Bra instruktör i Göteborgområdet

Hej!

Jag undrar om någon vet någon instruktör/person som är bra att hjälpa till med problemhundar, i mitt fall osäkerhet mot människor och hundar, samt nötkreatur/vilt, han agerar via "anfall" istället för flykt, dvs skäller, gör utfall och har i ett fall bitit en människa. 

Gärna i göteborgsområdet, helst positiva metoder, även att denna ska vara trevlig och verkligen kunnig.

-

Stormblomma
1

Jag har efter att jag och min hund blev attackerade och svårt skadade tränat för många olika tränare och instruktörer här i Göteborg. De flesta har stått handfallna och varit en besvikelse. Idag har folk mycket teoretisk utbildning och flera kan en hel del om momentinlärning men brister i övrigt när det kommer till problembeteenden och den erfarenhet som krävs när man jobbar med detta.

Nu har vi börjat träna för Stefan Matsson som har Krokasmedens kennel precis utanför Göteborg. Han har tränat hundförare inom polis, väkteri och militär, tränat tjänstehundar och tävlat SM mm i flertalet år och är enligt mig fantastisk som både förare och tränare/instruktör. Kan varmt rekommenderas.

Lycka till!

Med vänliga hälsningar
Sandra och flocken

http://wingforsflocken.blogspot.com/

Sugar Mist
0

#1 Åh, ungefär som mitt lilla kräk då.
Jag gillar Krokasmedens, de verkar kunniga. Jag pratade lite med de innan jag bestämde mig för att köpa hund, fick mycket bra tips råd från de!

-

XxteZZxX
0

Det finns en tjej som heter Jessica som är väldigt duktig och trevlig, använder enbart snälla metoder :)
Hon jobbar på Hundens Hus i Göteborg och på Aktiv Hund i Trollhättan.
Om du vill kolla så har hon en hemsida: http://www.hunderi1.se/

Och om det skulle vara så att hon inte kan hjälpa dig så kommer hon förmodligen hjälpa dig hitta någon som kan :)

♫ ♪ Hur kan du veta säkert? Hur kan du veta klart? Innan du ens testat? ♪ ♫

vallhund
0

Känner bara Lena på Krokasmeden, men hon är guld!

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Sugar Mist
1

Har mejlat en utförlig beskrivning till Krokasmedens och frågat om de är villiga och kan hjälps mig med Opsis problem, väntar med spänning på svar ifrån dem.

-