Värsta din hund har gjort?
Kom och tänka på det efter i förrgår. Ska dela med mig av den roliga händelsen.
Jag jobbade 16-03.30 den dagen. Sambon jobbar natt och är hemma med hundarna på dagen tills 23.00 då han tar ut dom på kvällspromen och åker till jobbet. Jag kommer hem vid kanske 04.00 på morgonen och är skapligt trött efter ett långt pass. Och vad möts jag av? Bajs överallt uttrampad och ihopsmetat med kiss. Så går det när min hund är understimulerad och man lämnar henne. Att duscha hund och moppa utsmetat bajs och kiss på golvet fyra på morgonen efter att ha jobbat i nästan tolv timmar var inget jag direkt uppskattade.
Vad är det värsta eran hund har gjort?
Ätit massa godis och choklad vi köpt på finlandsbåten, allt med papper som han sedan bajsade ut.. Ugh. Eller när han öppnade en mjölpåse och gick i det och runt i huset, och sen blev törstig så g de ut som att hade rabies.
Det var nog när hon var liten och tuggade sönder allt hon såg.
En dag när vi kom hem så låg det mjölkpaket i tusen bitar och sopor överallt, hon bara stog där och glodde på oss : Det var inte jag det var katterna!
Checka in @gnagarboden på instagram 
Det var nog när min hund bajsade inomhus som valp, käkade upp det och kräktes upp det 🤔 Luktade vidrigt. Fick kväljningar när jag torkade upp det…
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Det var nog när jag hadde min rottweiler . Vi var ute och lekte med hans hundkompis och han bajsa då plocka ja upp det och la på bordet där vi var och han flyger upp på bordet efter en stund och tar påsen i munnen och käkar upp påsen med skit i . Påser kom ut dagen efter när han sket
Mina nuvarande hundar har väl inte gjort nått direkt mer än rensat kattlådan. Men kommer ihåg när min familj hade border collien och han var unghund. Min kompis och jag kom hem från skolan och vi möttes av sönderbitna skor i hallen. Vidare i köket hade han varit upp på diskbänken och ätit upp ett frolicpaket. Sen gick vi vidare mot min brors rum för att spela tv-Spel och där så hade han varit in och slitit upp stoppningen ur en bäddsoffa, massa skumgummi överallt!! Städa och sen skulle vi spels tv-Spel, då hade han bitit av sladden till kontrollen :P Var lagom glad då på honom.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Det var nog när Skade var unghund och hade varit ensam hemma en stund. Vi kom hem och upptäckte att hon hade bitit och grävt upp ett stort hål i soffan och det låg stoppning i hela vardagsrummet.
En annan illa sak var när Skade rymde från tomten när vi precis var nyinflyttade i vårt område, sprang ut på vägen och skällde ut en mamma med barnvagn. De stackarna måste ha varit helt livrädda ju. Skade låter ju inte precis snäll när hon skäller och barnet skrek. Tyvärr hann jag inte be dem om ursäkt för jag kallade in Skade, såg till att hon inte kunde rymma efter mig och när jag sen skulle leta upp mamman och barnet var de helt försvunna. Jag vet fortfarande inte vilka de var…
Höhöhö, måste vart när han rullade sig i en död (halvrutten) igelkott. Han var såklart supernöjd och jag lät honom vara lycklig o "varg-ig" ända tills vi kom hem. Då blev det en rejäl dusch för att bli av med stank och blodrester. Mums!
(annars är jag en rätt skonad hundägare) 😃
Penny rev upp en halv madrass medan jag sov i den… hm…. Opsis har inte gjort något förutom att ha käkat upp min tammus medan jag sov över hos en f.d. vän.
-
Haha kul att läsa allas händelser;)
Det här är ingen rolig händelse, men det värsta han gjort var när han stack från svärmors gård och sprang ut på stora vägen där bilarna kör som galningar. Det var en dam som körde på honom och som "tur" var så stannade han under bilen när hon hade kört på honom, så dom kunde ta honom med sig i bilen. Han fick två sår i pannan och tappade två klor. :( men nu är han bra och klorna har växt ut någotsånär, mitt lilla hjärta. <3 Det hände den 2 juni.
Min hund hade en dag när jag kom hem tuggat upp mina glasögon, Raybans och springskor. Att ersätta det kostade lika mycket som hunden gjorde i inköp :(
Det måste varit när Hero var valp och hade tråkigt en natt och tuggade hål i en gipsväg i köket! När jag vaknade var hela hunden full med gips och hålet i väggen var väl ca 5 cm i diameter!! Då var han väldigt billig!
Codeavalone.blogg.se
När vår var valp fick hon tag i en påse med Fishermanfriends-halstabletter när vi inte var hemma och åt upp några stycken. När vi kom hem var det extremt löst bajs på flera ställen. Det varade sen i några dagar och bajset bara rann dygnet runt. Vi köpte mat hos veterinären som hjälpte.
han har rivit sönder ett ex antal lakan, ätit många rotting-saker ex tvättkorg, prydnadskorgar, ätit kattmat måånga gånger, tagit toarullar och dragit ut över hela huset, dragit sönder lappar till kläder/kuddar/täcken osv, och sen är det värsta när han sprang efter en bil, det var det värsta jag varit med om.
Melwin: ingenting, han är så snäll så <3
Aros: När han var liten.. Svalt en tråd från en trådgardin som var ca 3 meter, som tur var såg jag det innan han hade svalt hela, så jag såg en liten tråd hänga i mungipan. så jag drog..och drog…och drog, höll på att kräkas själv när jag drog upp en slemmig tråd..
Boss: Börjat slita loss tapeter från både vardagsrum och kök, samt tugga på en stol. Hällde ättika och vitpeppar på 👍 Slutade direkt. Men det är fortfarande "hål" efter tapeten och stolen är fortfarande söndertuggad ._. Och ! Han sväljer och rycker loss hår från de andra hundarna, så det blir ju inte så jätte roligt när han bajsar..
"After every storm, comes a rainbow" 
Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi
värsta min hund har gjort är att bitit en kompis till min bror i benet oproviserat
#16 Haha spytt på huvudet… Det var det roligaste jag hört på länge xD
Egentligen har ingen av våra hundar gjort något "hemskt". Utom när det var valpar, främst vår äldsta Tax. Han åt ALLT. Seriöst. Sedan när han såg sin spegelbild för förståa gången. Gjorde man konstiga läten stirrade han på en som det var något fel på en…
Av våra yngre taxar, är antagligen det galnaste de gjort var när en klättrade upp i ett träd. Gick ut och ropade på henne. Så sitter hon i ett träd och skäller på mig. Förstår fortfarande inte hur hon kom upp. Det är så smalt, inget utrymme att röra på sig…
Min storpudel var extremt jobbig som valp, slutade aldrig att bajsa inomhus och ofta trampade hon i det och fortsatte gå -.-
Också att hon gärna välte krukor och gick runt i jorden när man var borta..
Nu på äldre dar så har hon lyckats få tag på lakritspipor och ätit sisådär 15 st på en gång, ätit alla choklad i en chokladkalender och en blandning utav geisha och daim choklad med fortfarande papper på så det fick bli akutvetten så hon fick kräka upp det pga pappret. Kan tilläggas att det är min bror som lämnat framme varenda ätbar sak varje gång.. -.-
Elvis har väckt oss mitt i natten med att kräkas och ja, bajsa "vatten" några gånger 🤢 Dock inte hans fel men inte så roligt att vakna och börja duscha hunden flera gånger mitt i natten…
Han är även expert på att tugga sönder leksaker, har än inte hittat någon leksak som jag törs lämna honom ensam med någon längre stund 😛
Det värsta han gjort är nog när han som liten var överdrivet intresserad av bajs i alla former. Han åt både sitt eget och alla andras bajs som om det vore värsta delikatessen… 🤮 Kan väl säga att vi jobbade rätt intensivt med att bli av med den ovanan 😉
Vi har ett väldigt lågt soffbord i vardagsrummet och en gång när vi åt där inne ställde vi ner vår mat och gick in i köket igen för att hämta något.. När vi kommer tillbaka hänger en liten tjuv över sambons tallrik! Han tar med sig en ryggbiff från tallriken snabbt som fan när han ser oss komma tillbaka hahaha kvar på tallriken låg bara pommes och sås :p
Mina hundar har inte gjort något sådär jättehemskt.
Ludde tuggade dock sönder en massa grejer när han var valp, bla. tuggade han av benen på många av våra barbies.
Och så han han slickat ur all choklad i såna där toffifees, ätit upp en halv marabou m.m. Han var mästare på lyckas få tag i choklad när han var yngre.
När vi skaffade en ny dator (bärbar) så spydde Sally i den, lite komiskt då det är väldigt få gånger hon ens spytt och när hon väl gjorde det var det exakt på datorn i tangentbordet. Det var inte kul då men såhär i efterhand kan vi skratta åt det.
Medarbetare på Undulater och Burfåglar
#24- haha slickade han altså ur dem och lämnade "kolaskalet"?
vad gjorde han med nöten? 😂
Värsta min hund gjort var kvällen då jag fick reda på hur många Delicato-bollar en fullvuxen amstaff orkar äta.
Sambon och jag hade myskväll med chips, chokladbollar och lite gott att dricka. Vi skulle bara kolla något snabbt på vinden och jag plockar undan gottiset innan vi går upp. Eller ja, jag glömde ju chokladbollarna då… Efter max fem minuter var vi tillbaka. På soffryggen står paketet med totalt en chokladboll kvar. Eftersom jag ätit endast en innan vi gick blir den snabba matematiken att hunden just käkat åtta av dessa innan hon helt enkelt inte orkade mer (tandmärken på den sista visade att hon iaf gav det ett försök). Aktuell hund hade precis varit dålig i magen, något som för ett par år sedan gjorde att hon låg inne på djursjukhuset en vecka. Nervösa för hur hundens mage skulle klara denna överdos av onyttigheter så åkte vi direkt till djursjukhuset och hon fick en kräkspruta. Kontentan blev att den chokladbulle jag faktiskt åt kostade mig 2100 kr. Så god var den inte. 😕
#25 haha, japp. Han slickade alltså bort all choklad men lämnade nötterna och kolaskalen.
Medarbetare på Undulater och Burfåglar
Kom på en sak till som bustrollet gjort 😉
Satt och drack kaffe framför tv en dag, ställer ifrån mig koppen på soffbordet och går ut i köket en snabbsväng. När jag kommer tillbaka tittar Elvis på mig - ståendes på soffbordet med huvudet I KAFFEKOPPEN! Den lilla busungen hade alltså bestämt sig för att han var vuxen nog att börja dricka kaffe 😂 Han har aldrig före och aldrig efter testat att stå på bordet, konstig hund som dricker kaffe men dissar mat som står på bordet 🤪
Hahaha vad kul att läsa om allting . Man får sig verkligen ett gott skratt.
Jag kom på en till sak. När vi hade våran dvärgpincherförut så var det en sommar som mamma fyllde år. Vi hade en marsipantårta på ett litet bord som vi hade dukat frAM I väntan på gästerna. Babis går förbi borde och tårtan helt normalt och sedan blixtsnabbt hoppar han upp och tar ett stort bett av tårtan och sedan sprang iväg. Man hann knappt blinka ;)