VArför gjorde han så?
Hades har alltid älskat allt och alla, utom någon gång då det varit mörkt ute och han inte kännt igen folk. Då har svansen sjunkit och han har morrat lite.
Igår var vi i mammas trädgård och spelade boll med honom. Min kompis kom in dit. Då började Hades skälla som aldrig förr, sprang nästan fram till henne och så bort igen. Samtidigt viftade han mestadels på svansen. Var gång han kom på att hon var där sprang han nästan fram till henne och skällde många gånger.
Vad kan detta vara? Jag stod till och med och pratade med henne. Det var ljust ute. Han är inte rädd för främlingar vanligtvis. Dessutom är det inte hans territorium, så han ska egentligen inte vakta där.
Usch… måtte han inte bli en instabil hund!

Var det inte en lek då?Att han vile leka med henne ,menar jag eftersom han viftade på svansen samtidigt….
Nej, han leker inte så. Det var ren osäkerhet. Han ville fram men vågade inte.
Jag hoppas detta var en engångsförteelse.

Kanske det var nått i kompisens kroppsspråk eller någon doft från din kompis som gjorde han osäker?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Hon är rädd för hundar. Vet inte om det gjorde honom nervös?
Bara det inte är ett tecken på att han blir aggressiv mot främlingar…

Det kan mkt väl vara att han kände av hennes rädsla och då själv vart osäker på henne.
Ett tips om du vill att han ska vänja sig vid främmande människor runt om är att gå på stan någon gång/vecka med han och på så sätt socialträna han och han vänjer sig då vid alla sorters människor runtom
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Han är 6 månader, det kan absolut vara en "spökålder" som han kommit in i. Dom kan bli lite knäppa då… Det du behöver göra är att vara lugn och inte tycka synd om honom. Är han osäker på din kompis? Gå då fram till henne och hälsa glatt, ta i hand och stå och prata. Låt Hades komma fram när han känner för det, då kan du ge honom godis. :)
Men det viktiga är att DU är lugn och trygg. :) För annars känner han av detta.

Jaså är han 6 månader!Dåså då är han säkerligen i spökåldern som zeretki skrev!När min kom i den åldern kunde hon t.om morra åt min sambo när han var upp på toan på nattetid:)Sedan att han märkte att din kompis var rädd,då blir han osäker på henne. allra helst nu när alla och allt e ju sååå farligt;) Blir nog bättre om ett par månader ska du se;) LYCKA TILL!
Jag stod och pratade med henne rätt länge, men fegisen vågade inte ;)
Kan vara spökåldern, men också lite osäkerhet. Antar att du vet vid det här laget att Mexx är osäker, men med människor med rätt kroppsspråk och som "tar honom rätt" funkar det huuuur bra som helst med. Däremot med rädda/osäkra människor beter han sig på ungefär samma sätt som Hades. Skäller, viftar i svansen, men vågar sig inte fram. Eftersom att de inte är säkra och trygga, så känner sig inte Mexx trygg med dem. ;)
Men kan ju som sagt vara spökåldern också, finns mycket normalt som kan bli läskigt då ju.. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

#1 Angånende att vifta på svansen. Det är inte bara av glädje en hund gör det. Det kan även en hotsignal. En viftande svans betyder att hunden är aktiv i en känsla. Sen får man se till övriga kroppsspråken vilken känsla det handlar om tex glädje, rädsla, aggresivitet osv

Det låter som spökåldern. Alltså fullt normalt. En unghund går igenom den så kallade spökåldern 1-2 ggr under sin tonårstid. Det är för att lära sig hantera sin rädslor.
Håren vid skuldrorna reste sig också. Men med tanke på hur han sprang fram och tillbaka tror jag det var iosäkerhet och inte aggression. Jag hoppas på det iaf
Putt