Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 1532 ggr
Vinthunden
0

Nääh, nu orkar jag inte mer!

Ha det så bra, allihopa. Nu kommer jag inte tilbaka.

Lotta
0

Nej, nej varför då…inte nu snälla…

SaraC
0

Vad har hänt? Förvånad Du måste ju stanna kvar så vi får höra hur de går med lilla valpisen!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

kerstinjoh
0

Men snälla Vintisen, vad är det som händer. Jag som blev så glad när jag upptäkte dig härigen.

onzoj@hotmail.com

kerstinjoh
0

Jävlar!!!! Ursäkta mitt språkval!

Det börjar likna 10 små negerpojkar!

Lotta
0

Usch hon har redan lämnat oss, vad är det som hänt? Nu fick jag riktigt ont i magen Gråter

kerstinjoh
0

Nä, jag orkar inte med hif just nu. Alla goda vänner försvinner!

gejsa
0

Men vad är det som hänt? Nu blir jag riktigt ledsen. Är det någon som trakasserar per mejl eller så. Vi som har haft så kul dom sista dagarna. Kom tillbaka vinthunden.

Vill ju veta mer om din lilla valp, hur det går och så. Snälla! :(

Lotta
0

Det här känns inte kul längre…vad är det som händer, nått måste vara fel eftersom det börjar försvinna folk utan förklaringar :(

AngelsInHeaven
0

Hej!

Jag lämnade för några veckor sedan denna sajt, på grund av bla att jag inte fick säga mina egna åsikter. Nu skapade jag detta konto bara för att säga VARFÖR jag lämnade den. Jag har även ett annat konto, som jag har kvar.. Jag vill inte skriva från det då jag inte vill att folk ska hata mig.

När jag blev medlem på iFokus för ca ett halvår sedan så var hundar.ifokus en av mina favoritsajter. Det var glatt, alla var som en stor familj. Inte var det en massa gnöl och gnäll då inte. Inte heller förstördes nästan varenda tråd av ett massa tjaffs.

När jag valde att gå ur sajten så kände jag att det blev för mkt, att jag inte orkade med allt tjaffs. Allt sånt som egentligen inte alls hör hemma på ett hundforum. Allt tjaffs om tantisar och snorisar, det tog tillslut över en alltför stor del av hundar.ifokus.

Det är väldigt sorgligt tkr jag, att det blev så här. Jag tror många har tappat förtroendet för denna sajt mkt på grund av det. Jag ser dock ibland att det finns lite "livsglöd" kvar i sajten, och vi måste alla hjälpas åt för att den inte ska dö ut helt. Fortsätter det så här så kommer det bara bli färre och färre medlemmar här, och det som återstår är ett himla tjaffs om allt som absolut inte handlar om hundar.

Risken är nu att jag kommer bli halshuggen genom ord av många här, men jag vill bara att ni ska förstå! Jag vill ingen nåt ont, jag vill att denna sajten ska bli en sajt där alla får trivas! Där inte bara dem som varit medlemmar sen hur lång tid tillbaka som helst får känna sig välkomna. Tänk de nya medlemmarna, hur ska dem förstå vad ni menar med allt vad snorisar och tantisar heter?

Kanske känner Vinthunden det som jag, det kanske var därför han/hon lämnade sajten… Men det vet endast han/hon.

Jag tkr synd om främst medarbetaren ÅsaF, som måste kämpa mot det här. Och sajtvärden, det kan väl inte varit detta hon ville med sin sajt?…

Snälla! Skriv inte bara *gäsp* och *suck* i svar till mig, jag vill bara väl!

Mvh///AngelsInHeaven

gejsa
0

Jo, det där vet jag med. Men det har vi ju rett ut för någon vecka sedan. Vi försöker ju ta nya tag nu. Men lite mindre oväsentligt. Att man sedan vill skoja lite ibland måste man ju tillåta.

Tror inte alls att vinthunden gick pga detta. Det har nämligen inte varit sånt snack under den tiden som hon kom tillbaka.

Jag var ju ny då om du vet det. Och jag gick ur. Men många mejlade privat till mig och skrev att jag skulle komma tillbaka att vi skulle ta nya tag. Vilket jag gjort och tycker att denna sajten är jättetrevlig igen.

Vill inte börja igen med detta tjafs så nu lämnar jag detta bakom mig.

Och hoppas att även du kommer tillbaka och ger denna sajt en chans till och även dom vinthunden och sillen. :)

Undrar om någon skriver elakt privat till folk eftersom det blir så här. Har ju inte hänt något speciellt på trådarna dom sista dagarna ju.

Alex
0

Men neeeej… :(

Funderar också på vad det är som händer, för det måste ju vara nåt som sker privat… Otroligt tråkigt är det i alla fall. :(

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

zeretki
0
SaraC
0

Tycker det är så konstigt.. Jag har inte sett något "mysko" i nån tråd där Vinthunden eller Sillen varit inblandade. Förstår inte vart våra trevliga vänner tagit vägen… Det är tråkigt när folk bara försvinner.

gejsa
0

Men det går inte att mejla privat eftersom hon har gått ur. Sedan har inte någon av dom två varit med när det var som värst här.

Lotta
0

Jag tror inte att dom fått något pm för ingen av dom är gåpåiga människor, tror snarare att det kan vara något annat vad vet jag inte. Men det är inte pga att vi tjafsat för vi har haft jättekul i flera dagar och dom har varit med.

Och jag tycker ingen ska komma med pekpinnar om hur vi beter eller bettet oss här för ingen är oskyldig mer en #9 som jag inte vet vem det är…jag börjar bli så less på att vissa helt plötsligt byt karaktär och personlighet (har inte pekat ut någon). Det kanske kan vara det här som gör att folk helt plötsligt börjar försvinna härifrån…vi börjar få för många bror duktig här inne, själv tycker jag att det räcker med att vi har Åsa som säger till. Nu har jag sagt mitt äntligen och det känns så skönt att äntligen fått lättat på tryck-kokarn =)

gejsa
0

Precis Lotta, tur att du kunde det. Annars hade du väl kokat över hemma. Inte så roligt kanske. :)

zeretki
0

#15 Det var absolut inte meningen att komma med moraliska pekpinnar. Ber om ursäkt om det lät så. Jag försökte bara komma med någon slags förklaring till varför dom tyckte det var bäst att sluta. Kanske bäst att jag är tyst nu. Jag ska ta bort min kommentar.

AngelsInHeaven
0

#15 Jag bara sa som jag tyckte, för vissa verkar inte förstå att detta gör så att medlemmar försvinner.

När jag var medlem så var jag också med i leken ett tag, innan jag förstod hur illa det egentligen var…

Och du skriver att det räcker med att Åsa säger till, men i hennes tråd där hon vädjar att man ska hålla sig till trådarna, så var det många som inte respekterade det utan började tjaffsa även i den tråden.

Nu har jag inte varit aktiv någonting sedan jag gick ur denna sajten med mitt förra användarnamn, så det kan ha förbättrats. Dock såg jag lite gnabb för några dagar sen… Jag skrev inget då. Men nu känner jag att det går för långt när medlemmar lämnar sajten. Även har ju jag gjort det…

Jag skrev inte mitt förra inlägg för att komma med pekpinnar, utan för att jag verkligen inte vill att denna sajten ska spåra ur totalt! Vi BEHÖVER verkligen ett seriöst hundforum.

Nu tänker jag inte fortsätta skriva mer på detta forumet, utan avslutar mitt medlemsskap nu igen. Det var ju bara ett tillfälligt användarnamn…

Ta hand nu om varandra!

Mvh

SaraC
0

Har också väldigt svårt att tänka mig att de skulle lämnat pga av det tjafset som varit förut. Det var ju flera veckor sedan och ingen av dem var med i det. Allt har varit jättebra de sista dagarna o så bara POFF! Måste ligga nått annat bakom, iaf i Vintisens fall. Sillen kanske bara tröttnat på oss :P

Klart de som vill ska få lämna och inte behöva förklara sig om de inte vill. Men man kan ju inte låta bli att undra…

gejsa
0

Zeretki det var inte ditt inlägg som Lotta blev arg på det var den okändes om jag förstod henne rätt. :)

SaraC
0

Det jag tycker är konstigt, som jag sagt förut, är att så fort det är något i obalans härinne (tjafset t.ex.) så skriver folk som aldrig skriver annars :S

Om man nu vill ha ett bra hundforum är det väl bättre att vara härinne o skriva inlägg om hundar än att vara med o "klaga" när något är fel?

Det är hela tiden tal om att det skrivs för lite om hundar, ja men varför skriver inte de som tycker det om hundar då?

Jag tycker det är bra härinne nu. Vill man inte läsa om något annat än hundar så kan man bara hoppa över OT-trådarna.

Det går så mycket lättare att få ett trevligt forum om man hjälper till att bygga upp ett sådant, än pekar på alla fel :)

kerstinjoh
0

#21   Nu klappar jag händerna Eros!!!!

*klapp, klapp*

Lotta
0

Nej det var inte den nya som kom in, hoppar inte på en ny skulle aldrig falla mig in….vet ju inte vem hon är. Men vi som är här inne och varit här inne länge och varit med och haft roligt ska då inte komma och peka och tala om vilka som gör rätt och fel när dom själv varit med, sånt gillar jag inte….det är att vända kappan efter vinden och så gör man inte, punkt slut.

#18 Så förlåt det var inte till dig jag menade….utan till andra som far med pekpinnar som varit med i leken själva =)

gejsa
0

Håller också med dig Eros.

Lotta
0

Du har rätt Eros hon måste ju rimligtvis också varit med rätt nyligt eftersom hon vet om allt som varit…alltså tar jag tillbaka min ursäkt, och håller med Eros ;)

kerstinjoh
0

Har ni tänkt på att det går att lägga in många alias på hif?

Så den som inte vågar stå för vad han säger kan lätt skaffa sig ett tillfälligt nick.Fundersam

gejsa
0

Det var ju det den personen gjorde. Kom in i ett annat namn. Hon vågade inte skriva i sitt gamla nick skrev hon ju. Vilket är väldigt synd tycker jag.

Lotta
0

Japp jag kom på det jag också…undrar vem det är Fundersam Tycker det är ryggradslöst, är det inte bättre att stå för vad man säger och ha det ur världen…då vet vi vart vi står sedan?

kerstinjoh
0

Lite fegt. Säger jag som gick o la mig för en ½ timme sedan.Flört

Lotta
0

Pratar du i sömnen Förvånad

kerstinjoh
0

Zzzzzzzzzz……………tyst med dig nu då, så jag kan gå o lägga mig!Räcka ut tungan

gejsa
0

Haha inte lätt för nyfikna kerstin att sova. *asg*

Lotta
0

Hon både pratar och går i sömnen, inte lätt att vara hund i det huset Oskyldig

gejsa
0

Nej precis! Stackars vovve. *ler*

SaraC
0

Det var inte enbart den personen jag syftade på, blev bara så trött när Det Stora Tjafset var, när det helt plötsligt dök upp en massa personer som aldrig skriver annars.

Men håller med er gamlingar, man kan faktiskt stå för sina åsikter

TinaH
0

Jag måste få säga en sak.

jag kan inte fattta varför alla goa trevliga människor försvinner…

jo fatta kan jag göra och håller med i det dem säger.

Håller med Eros i det hon säger till fullo.

men jag tycker för att ha ett fungerande forum, så måste man lyssna tilll dess regler och pekpinnar, ja jag vet om att jag inte heller gör det alla gånger.
Men där emot så ska man säga ifrån med en gång om man inte trivs med tillvaron och inte bara när det blir tråkigt, energi tagande tjaffs som inte leder nån vart på ett ett forum.

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

SaraC
0

Javisst, och det är väl isf bäst att säga vad man tycker privat till Åsa eller KerstinP så får de säga ifrån till övriga om de tycker det behövs

TinaH
0

Eros …

du är klok som en hel bok! FlörtSkrattande

Mvh TinaH

[Quellii]
0

Här kommer jag som är helt okänd för dom flesta med ett inlägg ;)

Jag är förvånad :P Fast jag har ju bara varit "aktiv" och läst trådar här på HIF i kanske en vecka lite drygt och jag har inte märkt att folk varit otrevliga eller tjaffsat, jag måste ju vara helt blind xD Men det är klart, jag gick in för att hitta tips och fakta om träning för min hund, det var inget annat jag kollade efter.

Men en sak som jag själv gör, för att inte ett forum ska förstöras av tjaffs så lägger jag mig inte i om någon diskuterar i en tråd om det inte går för långt, det är bättre om man tar det via PM eller inte alls, annars hakar många på och det hela blir säkert som att en person blir uthängd på ett eller annat sätt. Dock måste jag ju hålla ordning på Kanin då jag är Medarbetare, men nu har vi inte haft det problemet på länge, medlemmarna accepterar om dom får "kritik" av någon och hanterar det riktigt bra, i alla fall på forumet.

Det jag menar är att man kanske behöver få ur sig irritation, eller måste tillrättavisa något (nu vet jag inte vad "tjaffset" handlat om..) men då vet man ju aldrig hur en annan människa reagerar, har man tur så kan personen ifråga hantera det och sen gå vidare utan att påverkas negativt. Har man otur så kanske personen är i ett känsligt stadie eller bara inte orkar "ta skit".

Men, det är ens eget val om man vill radera sitt användarkonto pågrund av någon/några medlemmar. Vill man ha ett bra forum får man jobba väldigt mycket själv, det är inte bara och skriva vad som helst och förvänta sig att bara få positiva reaktioner..

Hittils är jag glad att jag hittade hit till HIF och kommer nog hålla mig här vid sidan av Kanin ;)

AnneN
0

Jag tycker det är tråkigt att folk bara avslutar så där helt plötsligt =( Men inte mkt vi kan göra om dom inte säger vad som är fel. Kommer iaf att sakna både Vinthunden och Sillen och även andra som valt att avsluta.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[jamme]
0

Vad tråkit vinthunden,min gode vän att du lämnat oss.

Jag hoppas att du kommer tillbaka snart kram.

lena1
0

Jag kan inte förstå att folk inte kan lägga tjafset bakom sig och bara gå vidare, det finns värre saker i världen att hänga upp sig på, och jag börjar bli lite irriterad på att det startas nya trådar om detta tjafs hela tiden.

MIN UPPMANING TILL ER ALLA ÄR!! gå vidare och släpp detta nu!!!.

Lena

TinaH
0

Håller med Len!! =)

Men vad kan man skylla på.
För mycket regn i sommar och där av för mycket hif:ande och där av så har vi väll gått varandra på närverna lite….synd, men sant..

Så detta är INGENS FEL, merän väder-gdens fel. =)
S
Så nu stryker vi ett sträck över allt och så tar vi nya friska tag, för man vill ju inte att folk ska försvinna så där ett tu tre, för då har vi inte något hif kvar, och vi som är kända här inne för att vara ett glatt gäng…. =)

Kram!

Mvh TinaH

Alex
0

#39 Jättekul att du har hittat hit och verkar trivas, alltid kul med nytt folk. :) Hoppas du känner dig välkommen.

Det mesta tjafset var i juni-juli tror jag, för då var jag på Island, kom hem i mitten av juli och då var det värsta över.. Var lite smått "eftertjafs" om man säger så, och jag tycker inte heller det är roligt, så jag gör som du - låter bli att skriva i de trådarna. Oavsett vad man skriver i såna trådar, om det så är "nej nu ger vi oss" och liknande, eller bara försöker lätta på stämningen, så gör det att tjafset fortsätter… Det är sååå mycket bättre att bara strunta i det och försöka fortsätta som vanligt, skriva i de vettiga trådarna. Det är nog enda sättet att få det att dö ut tror jag.. Sen om det är en speciell person man vill nåt, så ta det via pm!

Jag kan också tycka att det blir lite väl mycket ot-snack ibland, i de seriösa trådarna alltså. Visst, att man kan komma med nån sidokommentar som ändå har lite med det att göra, men det blir ofta att andra kommer in och fortsätter bygga på den kommentaren så det spårar ur totalt. Så bara om folk skulle kunna tänka efter en extra gång innan de postar något, kolla vad tråden handlar om och ser om det passar där, så tror jag det skulle bli bättre. Jag vet själv att jag kan vara med och spåra ur ibland, det nekar jag inte till. ;) Men jag har försökt bättra mig när det gäller sånt, att tänka en gång extra innan jag skriver nåt..

Missförstå mig inte nu bara, har absolut inget emot ot-trådar, tycker såna bara gör det roligare, och man lär känna folk mycket bättre! Men är lite tråkigt bara när alla seriösa trådar spårar ur.. Fast måste ju säga att jag tycker vi alla har blivit bättre på det nu, och att det faktiskt finns många seriösa trådar också, som håller sig seriösa. :) Och i alla fall jag har fått känslan att nya medlemmar kommer in rätt bra också, men det vet jag ju inte hur bra det stämmer eftersom det var rätt längesen jag var ny själv. ;) Men jag hoppas de gör det i alla fall, och känner sig välkomna. :)

Sen är det självklart tråkigt när folk lämnar oss, oavsett hur länge de vart medlemmar och oavsett anledning..

Men det man måste komma ihåg är att det här är ett forum som ständigt växer, och som i de flesta andra forum så blir det ju tyvärr ofta så att när det blir större så kommer det in lite mer tjafs. Kan dock säga att jag är medlem på ett annat forum också, där det inte är tillåtet med "OT"-trådar, eller att ämnet tråden handlade om från början ens får komma in på ett sidospår (dvd inte ot-snack som handlar om helt annat, utan seriösa diskussioner om saker som fortfarande har med ämnet att göra men kanske inte direkt svar på frågan i första inlägget om man säger så). Det forumet dog mer eller mindre efter att de hårda reglerna kom till. Många lämnade det och det blev mycket tråkigare stämning… Dessutom mer tjafs, vilket jag tror en bidragande anledning var att man inte fick "lära känna" folk genom lite OT-prat.

Och som medlem och fd. medlem på ett flertal olika hundforum kan jag säga att det här är klart det bästa enligt mig, och jag hoppas att vi medlemmar, gamla som nya, kan fortsätta hålla det så bra, med nyttig information, trevliga diskussioner och rolig läsning, och framför allt behålla den trevliga stämningen vi haft. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Karmatarerskanise
0

Jag tycker att de som skriver att de slutar här inne, även kan berätta varför. För att kunna få ett bättre hif måste vi få veta vad vi gör för fel, så att vi kan göra ngt åt det.

Jag blir lite irri när folk skriver A, men inte B :)

Lotta
0

Hej Lena, jag tycker som dig och er andra nu lägger vi allt det här tråkiga bakom oss och tar nya friska tag. Vi måste ta fram våran glada fina stämning här inne så att alla hund älskare vill vara kvar här inne. Och har någon nått klagomål ta det inte här ute utan skicka pm till Åsa eller Kerstin så får dom ta hand om det.

Quiila
0

Ingen som funderat på att man kanske avslutar sitt konto av andra skäl?
Det måste inte vara för allt gnäll, men visst har det vart trist när det varit gnälliga perioder här inne.

Skit bara att sidan är så beroendeframkallande ;)

~Quila Roze~

AnneN
0

Välkommen tillbaka =) Du har vart saknad

_**/Mvh Anne

lena1
0

tjenixen quila kul att du är tillbax ;-)

fotoc
0

Jag är nyfiken är Quiila vinthunden eller någon annan som slutat innan. Snälla berättaSkrattande. Hej Quiila

AnneN
0

Quiila är Sillen som slutade nyligt men kom tillbaka iaf =)

_**/Mvh Anne

fotoc
0

Ahaaa Quiila är mycket fräckare nick än sillen;)

Alex
0

Kul att ha dig tillbaka Elin! :D

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Lotta
0

Tjo tjinge li duttan *sjunger* jag är så glad…hej Elin vad jättekul att du är tillbaka, saknar ditt och Nickis syskongnabb ;)

Quiila
0

#54 Tack Lotta ;) Har ju ngen data hemma, men passar på att tjyva mammas medans dom är i torpet.
:)

~Quila Roze~

Lotta
0

Hahaha det är rätt tjyva på du, hoppas hon håller sig där ett tag då *ASG*

Lotta
0

Usch vad jag saknar min vintis Gråter

AnneN
0

Det är du inte ensam om =(

_**/Mvh Anne

Lotta
0

Det jag tycker är så hemskt är att vi inte vet varför =(

AnneN
0

Jo hade man vetat varför, om det är nått som hänt här på HiF hade man ju kunnat göra nått åt det.

_**/Mvh Anne

Lotta
0

Ja exakt…men det är konstigt här ute nu tycker jag…oftast är det folktomt här, man ser att det är folk ute men ingen skriver *konstigt*

Karmatarerskanise
0

Det var det jag skrev. För att få ett bättre hif så får folk gärna tala om vad det är som händer. Om det nu ens har med oss att göra. Kan ju bero på ngt annat också!

Karmatarerskanise
0

Det var det jag skrev. För att få ett bättre hif så får folk gärna tala om vad det är som händer. Om det nu ens har med oss att göra. Kan ju bero på ngt annat också!

AnneN
0

Jepp jag sitter ju här varenda lediga stund mer eller mindre och det blir ju iprincip hela dagarna

_**/Mvh Anne

gejsa
0

Jag saknar också vintisen. Suck! Jag som gladdes åt att få se schäfervalpen växa upp här med bilder osv. :(

Lotta
0

*snyft* Så tråkigt, jag bara hoppas att hon kommer tillbaka, jag har letat efter tråden där vi hade alla mailadresser men hittade den inte. Tänkte om hon hade lagt ut sin, tänkte om jag skulle tagit kontakt med henne..

Liss
0

mm.. saknar me vintisen. Har ingen hennes msn eller nått?:(

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Lotta
0

Du som är ung kommer inte du ihåg vilken tråd vi bytte mailadresser med varann? =)

Liss
0

tss.. den heter väl msn eller nått antagligen? men tror inte vintisen gav ut då

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Lotta
0

Nope jag letade men hittade det inte, tror du inte? Nej det gjorde hon kanske inte men det var ju ett gott försök iaf…