Trång vid ytteröronen
Upptäckte precis att min Rottweiler-tik är ganska trång vid ytterörat(vet ej om hon är det i hörselgången). Hon reagerar på ljud och kommandon som vanligt så hon verkar inte ha problem med hörseln, hon verkar heller inte ha ont. Jag brukar böja mitt pekfinger för att veta så att ytteröronen är normala, men nu går det som inte.(Dålig på att förklara, -så till de som undrar så trycker jag självklart inte in fingret i örat på henne). -Till de som verkligen inte förstår får skicka fråga i pm då det inte riktigt hör till fråga.
Någon som vet vad detta kan bero på? Har inte rensat öronen på henne någon gång då det inte behövts, men nu har det börjat lukta lite. Hon är inte röd i öronen utan allt ser helt normalt ut, förutom att jag tycker det ser och känns trängre än vanligt.
Känns som om jag är orolig helt i onödan men jag vet inte.. Kan det hjälpa om jag rensar öronen på henne?_(I så fall, vad är bästa sättet? -Har öron-rens hemma men har inte vågat använda det då jag själv hatar att ha något vattnigt i öronen).
_Jättetacksam för svar!!
- Kan ta bild om det kanske underlättar.