Hundar iFokus

Hundar

Etikett: debatt
Läst 3197 ggr
AnneN
5

Säg nej till stryphalsband

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag säger nej till stryphalsband och all den smärta/obehag och fysiska & mentala negativa åverkan det kan ha på hunden om det används på fel sätt eller, ja av fel person som inte kan använda det utan att tillfoga hunden obehag.

Min personliga åsikt är att hundägare som kan något om hund & hundträning inte har någon som helst användning för stryphalsbandets strypeffekt eller andra korrigeringshjälpmedel tex, halti, gåfint selar och andra antidrag/korrigeringsredskap.

Har du tagit ställning mot stryphalsbanden och dess negativa effekter på hundens mentala och fysiska hälsa? I så fall kan du få ditt namn i listan där du visar ditt ställningstagande.

Du kan även på denna sida hitta en lista över djurbutiker, mm som tagit ställning genom att plocka bort stryphalsbanden ur sitt sortiment!

SÄG NEJ TILL STRYPHALSBAND

Jag vill förtydliga att det jag skrivit i detta inlägg och mitt ställningstagande inte är menat som påhopp mot någon som valt att av någon anledning använda dessa korrigeringsredskap.

Alla som svarar är givetvis välkomna att berätta vad de svarat och varför Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.