Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 643 ggr
fotoc
0

Det här med mängd mat

Mäter ni exakt upp den mat er hund ska ha efter vikt mm. jag är lite dålig på det jag lägger upp mat 4ggr dag nu när han är valp ibland lämnar han jättemycket ibland får jag lägga upp mer när skålen blir tom. Är det fel speciellt då jag har en snabbväxande hund så det inte blir fel så han växer för fort. Ge gärna råd. Han växer så det "knakar" han går upp ca 1kg i veckan. Det syns på längden men han är smal som en borzoi ska va.

lena1
0

jag har alltid gått på känn, lämnar hunden en viss del av maten som din gör vid ett mål, så ger jag inte mera än det nästa gång heller, du kan ju ha en sådan hund som faktiskt inte äter mera än vad som behövs ;-).

fotoc
0

tack lena1! Det känns bra att göra som jag gör nu och du med. Men så läser man mycket och blir osäker det är precis som med barnuppfostran, i början läste jag alla råd men det funkade inte på mina barn sen gjorde jag som jag tyckte va bra för dem och se de har blivit normalviktiga roliga trevliga personer. Kanske är det så att man tittar o känner på sin hund hur den mår och ser ut, är det bra har man nog gjort rätt.

lena1
0

det var så lite så, ibland oroar man sig för mycket:-) skillnaden är ju att människan kan tala men inte hunden ;-), men jag har alltid haft bra vikt på mina vovvs säger min vet och uppfödare, och alltid gått på känn,ser jag att det är ett mål dom totalt ratar då dom är valp och ska äta flera ggr om dagen, så ger jag en skvätt fil istället ;-).