Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 735 ggr
[Toviz]
7

"Trevligare" Ifokus läsning

I "nästan" dem flesta trådar som man läser här på iFokus, så är det "nästan" alltid nån som hamnar i luven på någon annan… :( varför kan inte alla bara vara trevliga och dels inte lägga sig i andras kommentarer… utan bara vara neutral istället och hålla sig till vad TS frågar . :)

Det är ganska tråkigt och såhär brukar det "oftast" bli när man går in och börjar läsa på en tråd:

1:Klickar på ett inlägg.

2: Börjar läsa och det verkar intressant.

3: Läser många bra svar/tips av andra.

4: Någon blir oens med en annan användare och de börjar diskutera om "problemet som uppkom från svaret".

5: Det kan hända(har sett i vissa trådar) att tråden börjar spåra ut, p.g.a att "dem" inte har diskuterat klart med varandra och det blir bara värre kommentarer till varandra. Men endel gånger lyckas dem i endel trådar coola ner sig och återgå till TS's inlägg, men annars så håller "dem" bara på och fortsätter tills någon ger sig.

Hmm formulerade jag detta rätt nu, eller förstår någon vad jag menar och vill med denna text? eller är det kanske så att nån missuppfattar mig, isåfall så säg till. :) Iallafall så handlar detta om att det är väldigt tråkigt att folk börjar "gå på varandra" med kommentarer och vissa kommentarer kan till och med vara lite elaka…

Snälla! Tänk på hur ni beter er och behandla andra som ni själv vill bli behandlade, det skulle ha varit mycket roligare att läsa trådar utan "konflikter" :) 

Ni får ursäkta om jag har stavat lite knasigt/fel :)

Frida B
2

Vad jag tror är "boven i dramat" här är missförstånd, och att man kan skriva lite mer än vad man egentligen skulle sagt irl. Sedan är det väldigt lätt att brusa upp sig för någonting som man blir irriterad för, och för stunden låter det vettigt. Men när man tittar tillbaka nästa dag så kanske det inte var så smart ändå.

Sedan är det väldigt svårt att disskutera och uttrycka sig över internet. Man kan nämligen inte se ansiksuttryck eller höra tonläge. Vilket gör att någonting som inte är till exempel tyket, kan låta tyket. Det är där smilysar kommer in. Ett tips är ju då att använda smilysarna just för att det är så svårt att veta om personen i fråga menar att vara ironisk, tyken, eller bara upplyser.

Och någonting som jag kan tycka är lite… Vad ska man säga, jobbigt? Är när flera stycken säger samma sak, för att bevisa att just dessa människor har rätt. Oftast är det vitt på svart, "du har fel, vi har rätt" vilket kan skapa många heta disskussioner. Vi alla bör nog tänka på hur vi skriver på internet, men framför allt kolla "har någon redan påpekat detta?", eller "kanske ska lägga till en smiley" så tror jag det skulle bli mycket trevligare :)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[Toviz]
0

Ja förstår hur du menar :) ja tyckte att de du skrev var jättebra och helt rätt, för de är precis sådär det är idag med internet. Mycket missförstånd en hit och en dit, de blir mycket svårare att uttrycka sig och skriva på det sättet man egentligen menar. Bra sagt!

Maja2
2

Det är inte BARA missförstånd det handlar om kan jag tänka. Det är ju trots allt ett forum där man diskuterar och ventilerar, och det är nog helt ofrånkomligt att det kommer kommentarer om andras kommentarer. 

Men visst vore det trevligt om trådar inte spårar ur och måste stängas. 

:)