Hundar iFokus

Hundar

Etikett: hälsa
Läst 698 ggr
PrincessYume
0

Fel på min hund?

Hello!

Min hund, en 8 årig sheltie som alltid varit pigg och glad har nu börjat skita inne. Varje dag i över en vecka, helkonstigt. Han skiter ''normallt'' ute, men samtidigt inne, förstår inte hur han kan skita så mycket, för det är inte små mängder vi snackar nu. Han är som vanligt pigg och glad och visar inga tecken på att han mår dåligt. Är detta något tecken på att det är något fel med han eller har han bara hittat på flera dumheter? :o

Sugar Mist
0

Vad för foder käkar han och vad för godis får han? Har ni nyligen bytt foder?

-

Vizzla
2

Plötsliga förändringar betyder ofta att något är fel. Ta honom till veterinär. Kan vara tarmarna, tumörer eller vad som helst.

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

PrincessYume
0

1# Han har inte bytt kost på hur länge som helst. Det ända godiset han får är dentastix, inget mer.

2# Han har gjort såhär innan, men det slutade efter några dagar, kan de va så allvarligt? :o

russin
0

En hane alltså om jag fattar rätt.

Har inget ändrats vad gäller mat, godis samt motionsvanor mm så skulle jag söka veterinär för kontroll - det kan vara prostatan som krånglar och gör att det blir problem med bajsandet.

[Forest]
0

Tycker gott man kan ta han till vetrinären för koll, för att utesluta att det är något sjukligt med honom.

Sen får man se lite vad man kan göra annars om han är helt frisk.