Hundar iFokus

Hundar

Etikett: skaffa-hund
Läst 655 ggr
[Camia7]
0

Är ni alltid roliga?

Är ni super roliga med era valpar hela tiden? 

Min valp leker mest själv.. är jag tråkig som sitter vid datorn och halv sover? (fick inte sova många minuter inatt)

När ska jag börja med mer seriös träning? 

Typ kontakt, sitt och inkallning? Mot helgen? eller kan jag testa inkallning när min kille kommer hem?

Sugar Mist
0

Låt valpen landa först, kontakt kan ni träna ute på kisspromenixer, spontan kontakt då.

-

Frida B
0

Nej, jag är inte alltid rolig. Varken för valparna jag passar eller de vuxna hundarna. Leker lite, men tycker det är minst lika viktigt att lära valpen att ta det lugnt emellan åt genom att vara supertråkig.  

Håller även med #1, låt valpen landa. Det är svårt för en valp att lämna allt den vet om, sin mamma och sina syskon. Det kan vara stressande och svårt, så låt det ta den tid det behöver.

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[Camia7]
0

jag testade lite nu att bara säga hennes namn och backa och när hon kom fram fick hon godis och det var väldigt uppskattat :)

lite så kan man väl göra? kämpa pytte för lite godis?

okej ja jag leker med henne lite då och då mellan rastning och så men inge mycket

Vizzla
0

nej jag är inte alltid rolig. Ibland tar man det lugnt hemma framför TV:n. Mesta delen av tiden är ju hunden sällskap och man kan inte ägna varje minut åt att aktivera och vara rolig. När vi går promenader (förutom pinkrundorna) försöker jag hitta på olika saker- gå på nya ställen, hoppa upp och ner på saker, söka upp saker osv så det händer något. Inte alltid men oftast. Sen får dom tid med mig när vi tränar.

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf