Hundar iFokus

Hundar

Etikett: beteende
Läst 1494 ggr
[Camia7]
0

Rastning med 8 veckors?

Hur ofta behöver man gå ut med en 8 veckors valp? är det en gång i kvarten typ?

Jag vet att det är när dom har ätit,lekt och sovit

Lathundarna
0

Ätit, sovit, lekt och vid behov. Det är valpen som styr, inte klockan.

Frida B
0

Jag brukar säga ca en gång i timman till att börja med. Och sedan då efter att valpen sovit, ätit och lekt.

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

LinaK
0

I början har jag gjort så att jag gått en gång i timmen och efter lek/sov/mat. Men man brukar märka lite hur valpens behovsrutiner är efter några dagar, om man måste gå ut oftare eller om den kanske klarar sig lite längre (vilket det inte brukar vara så ofta 😉)

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[elmaek]
0

Jag körde alltid en gång i timmen och direkt efter Molly vilat (vilket var…. aldrig förs vid 6 månaders åldern) och typ en 15-20 min efter hon hade ätit/druckit. Lekte gjorde hon tusan hela tiden så det var omöjligt att veta NÄR jag skulle ut efter lek så det fick bli som det blev.

[Camia7]
0

okej :)

Trollhund
0

Vi var ut generellt sett en gång i halvtimmen i början. Sov han så fick han självklart fortsätta sova. Ju oftare man är ute i början ju oftare kissar de faktiskt ute och ju mer ute ju fortare går det. Vår kille fattade fort och nu när han är14 veckor så är vi ute max en gång i timmen beroende på hur vaken han är. Max går det 3 timmar mellan utevarven, men då har han sovit ca 2 av de timmarna. Lillskiten sover mycket i värmen :) Sammanlagt har vi haft mindre än 10 olyckor inne och bara när vi blivit slappa och inte haft koll på tiden.

[Nalle-]
0

För oss blev det ungefär en gång i timmen när han var vaken :)

minbebis
0

Vi sprang ut när hon vaknat, när hon ätit och när hon druckit.