Hur många hundar?
Hur många är max för dig, så som du lever nu?
Hur många hundar hade varit max för dig, om du bortser från pengar, tid, plats osv?
Själv skulle jag kunna ha max 4 hundar som jag lever nu, annars skulle jag lätt kunnat ha 6 hundar.
Vore kul att se vad ni tycker är max! 😉
Har 2 nu, och det är max. Ena är en valp dessutom, men kommer växa upp till en hund som fortfarande kräver mycket. (Han är en aussie).
Hade jag mer pengar osv så skulle jag fortfarande välja 2 hundar, -eventuellt 3. I sådana fall en tredje hund som inte kräver så mycket.
De jag har nu behöver all den tid jag kan ge dem, både tillsammans och var för sig. Skulle säkert klara av en tredje, men som sagt så kräver de jag redan har rätt mycket tid. Lite tid till mig själv vill jag ändå ha kvar. :)
Har 2 och tycker det är lagom :) Men om tid,plats och pengar inte var några problem kanske kanske 3 ;)
Det beror Helt på. Har tre egna, har haft 4. Har nu en extrahund hemma eftersom hennes matte brutit foten. Extrahunden är en blandras schäfer/amsaff, och jag skulle INTE ha fler av henne, däremot om alla var som min lilla podengomix, eller som min lilla bodeguero, skulle jag kunna ha nästan hur många som helst :)
Har en egen hund som är en golden/border collie blandning, familjen ha en papillon blandning på 11 år och vi passar mun systers Chihuahua flera dagar i veckan, plus att jag är dagmatte nu till en 5 månaders schäfer blandis. För mig räcker det gott och väl just nu, men när jag inte är 16 år, alltså äldre och inte bor hemma kan jag nog tänka mig att ha 3 hundar :)
Två räcker gott just nu. Hade jag tid och ork och pengar så hade jag nog haft fler. Vet inte hur många. Så många jag kunde hålla utan problem med hygien, tid, mat, träning osv.
"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"
Blogg http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf
Totalt bor här åtta hundar, sambon har fyra, jag tre hemma och en långtidsutlånad till den andra familjen på gården.
Jag kan tänka mig att ha 5-7 egna arbetshundar, alltså 2-4 mer än vad jag har idag. Det är dock inte möjligt så länge som sambon också envisas med att ha en massa hundar;)
Om utrymme och pengar inte var ett problem skulle jag kunna tänka mig att ha ett tiotal border collies i olika åldrar/utbildningsnivåer.
3, har 3 nu och det räcker gott och väl. Lär dröja flera år innan jag skaffar någon mer hund..
"After every storm, comes a rainbow" 
Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi
Vi har tre hemma nu, men jag tar med mig min kines när jag flyttar hemifrån i vinter. Jag skulle kunna tänka mig att ha två sen när jag flyttar, och i så fall blir det en kines till. Här hemma så är tre en maxgräns, sedan tror jag det känns för trångt för hundarna, dem kommer liksom inte få ro nog att kunna gå och lägga sig ostört då vi är sex människor, tre hundar och två katter.
Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…
Jag har två just nu men skulle kunna tänka mig att ha fyra i alla fall.
Mycket hänger ju på vad för typ av hundar jag skulle skaffa också. Men får jag drömma lite så skulle jag vilja ha brukshund och en basenji alt. afghanhund utöver mina två som jag har nu. Det känns rimligt att hinna med så att alla får vad de behöver.
¤Rise and rise again until lambs become lions¤
Jag har en nu, men ska skaffa en till i vinter. :)
Har två underbara hundar. Men jag tycker att maxet för mig är 2 hundar, oavsett vart jag skulle bo eller om jag hade oändligt med tid. Tycker det är lättare att hinna träna och umgås med båda om jag inte har mer än 2.
Det skulle aldrig falla mig in att ha mer än två hundar just nu, för mina hundar passar så bra ihop och de har olika egenskaper så att de kompenserar varandra. En gillar mest att gå långpromenader och leka, t.ex söka leksaker eller apportera sin boll, vill inte gosa så mycket och är högrangad, min andra hund är lågrangad, mer lekfull med andra hundar, gillar också att gå på lång promenader, inte så sugen på att leka med leksaker och älskar att gosa!
Så tycker nog att 1-2 är ett lagom antal, och jag måste säga att det är riktigt kul att ha två hundar! Vill förresten ha hund i hela mitt liv, känner mig som en riktigt hundmänniska och jag kan inte leva utan hund! Är verkligen min stora hobby! (har förstås andra intressen med, men hundarna är det största!)
Max 3 st. Anser inte att man kan ge alla hundarna tillräckligt mycket tid om man har fler.
Jag har en just nu, hade två stycken men var tvungen att ta bort en för ett tag sedan. Jag tycker två var lämpligt att ha, skulle kunna ha en tredje också. Men hade jag haft mer tid, annan bostad, annat jobb och en partner med samma hundintresse som jag så tror jag att jag hade velat ha 4-5 hundar.
Värd på jakthundar Medarbetare på hundar
~Ju mer man ser av människorna, desto mer uppskattar man sin hund~
Jag har 2 för tillfället, och det är max för mina föräldrar, men jag hade kunnat tänka mig en till.
Om jag hade all tid och pengar i världen skulle jag lätt ha 6-7 hundar, har tänkt att ha en mindre uppfödning så (:
-
Just nu, ingen. Just för att vi har inte tid, men jag vill inte ha hund nu då jag anser att min pappas syn på hunduppfostran är skrämmande, och väldigt olik min uppfostran. (han använder sig av flockuppfostran o och anser att vi är ledare… vi har olika syn på en ledare)
Men hade jag inte bott hemma, hade jag haft max två. Just det för att jag inte är redo för mer än två..
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Just nu räcker det med två, då vi bor i en inte allt för stor lägenhet. Om några år då vi flyttat till landet skulle jag kunna tänka mig upp till 10 stycken. Huvudsaken att hundarna kan springa fritt utan att jag ska vara orolig för trafiken på vägarna. Just nu har jag varken tid eller råd till mer hundar så för tillfället räcker det gott och väl med två, (ibland 3-5) :)
Maxantalet här hemma är 2. Pallar inte byta bil mot minibuss eller träna 12 timmar om dygnet. Men 2 hade varit bra, mer träning med större variation, sällskap åt varann i hundgården, trevligt med dubbelt sällskap på promenaderna och jädrans i min låda vad kul det hade varit i canicrossen. Plus att jag hade kunnat träna med den andra medan Allvar är skadad - vilket han är typ varenda sommar😕
Om jag hade inte bott hemma och haft ekonomin så hade jag haft 4 som max ev 5 dock ej med samma uppgift
Har två nu, där ena är familjens hund och den andra är valp, och det räcker verkligen i nuläget! Vill gärna ha två hundar, men det lär dröja innan jag skaffar en egen andra hund. I framtiden skulle jag nog kunna tänka mig att ha tre, men det är max.
Som jag lever nu, 2. Annars hade jag gärna velat ha 4 hundar. Hade jag all tid och pengar i världen skulle jag lätt vilja ha 10.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Har bara 1 hund, skulle väldigt gärna ha en till vovve:) 2 stycken tror jag, är ju inte van med mer än 1 hund men man vänjer väl sig..
Har en nu, och längtar efter en till. Så för mig minst 2 men max 3.
3. 2 aktiva tävlingshundar och en pensionär, det är max. Vill kunna ge varje hund egentid, utöver träningarna, det är viktigt för mig.
Medarbetare på brukshundraser.
Vi har tre nu, två sällskapare och en som kräver lite extra. Sällskaparna börjar bli gamla så vi är i fundering på en valp om nåt eller några år av liten ras av lagom energi.
Hur många jag skulle ha beror helt och hållet på individerna. Hur mycket de kräver av min tid, vad man har råd med etc.
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Om jag bortser från tid så säger jag 4-5 st, då är det förhoppningsvis snarlika dom vi har redan (pudel) så ett helt kompani med cirkuskonster ihop i olika färger härligt 😉
Idag säger jag 2 är lagom sen brukar vi ibland ha bonushund/ar olika raser men tycker tid är ändå en viktigt att ha till varje hund :)
För mig är två hundar max. Men jag kan tänka mig att bo med fler (t.ex om jag flyttade ihop med min pojkvän och han valde att skaffa en hund till) men som egna hundar drar jag gränsen vid två.
Jag har en hund nu, men har haft flera tidigare. Jag vet inte riktigt vad som är max för mig. Det beror så på vad det är för hundar och hur man lever. Just nu känns det alldeles lagom med en hund. Min sambo säger ibland att han vill ha en till, men jag säger nej just nu. Det är en helt annan livsstil att ha flera hundar. Har man en hund så är den mer välkommen överallt än vad två eller flera hundar är. Man blir mer ett med sin hund när man har en hund, den kan lättare hänga med och bli del av allt jag gör. När man har flera hundar så tyr dom sig till varandra på ett annat sätt, även om jag haft fin kontakt med alla separat så blir det ändå en annan grej eftersom dom har varandra också. Det är ju positivt att dom har varandra såklart, men det blir en annan typ av livsstil än det är att ha enbart en hund.
Medarbetare på westernridning.ifokus
Just nu har jag och min sambo 4 st. En är min och två är hans och så har vi en jourhund. Jourhunden försvinner snart och hans med tyvärr….. :( Är man två så klarar vi 4-5 men gärna någon liten då. Nu har vi Schäfer/Berner Sennen-tik, Bordercollie/Kelpie-hane,Bergamasco/jämthund och jourhunden är golden/schäfer och Bordercollie men det tror jag inte på… alla hundarna kräver i alla fall mycket.. 4 är max om de är stora och annars är det fler.
Har 2 av större rasen just nu och ska få 1 till av den mindre rasen i september och planerar för ännu 1 till av den mindre rasen om 2 år. Så 4 är nog ganska bra för mig.

Tycker två är max, jag vill kunna ha tid för mina hundar också =)
Jag & min sambo har en hund.
Jag kan tänka mig max 2 st. En stor och en liten hund i så fall.
Som det är nu: bara 1, pga ekonomin.
Men i framtiden, när ekonomin blir bättre, kan jag tänka mig 2 st, om tiden räcker till 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.