Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 2244 ggr
Triasta
0

Billig eller dyr regntäcke?

Hej,

Kikar på regntäcke till mina 2 Dalmatiner just nu och undrar om vilket märke är bra men ändå inte alltför dyra? Och jag undra om någon som har provat regntäcke från biltema? Och om någon har regntäcke från hurtta liftguard?

Kitten86
0

Jag har, och har haft, både billiga och dyra täcken till hund. Det är inte alltid priset som avgör utan själva passformen och materialet tycker jag. Endast priset säger inte om det kommer sitta bra på hunden och ge ett bra skydd, i detta fall regn.

Jag kan varmt rekommendera hurtta's regntäcken. Sitter jättebra på hunden, och är även ställbart i halsen, och skyddar jättebra!!

Just Biltemas täcke, tycker jag personligen, inte har en bra konstruktion. Det har en rem vid bogen som gör att regnet kan komma in där, iom skarven, samt ingen maglapp för att skydda magen mot regnet/blötan. Men visst skulle det skydda bättre än om hunden går utan. Dock tycker jag själv att man kan köpa täcken till samma pris som är gjorda i bättre utföranden.

Triasta
0

Ok

Och har någon provat Hurtta Lifeguard Storm Hoodie? Den regntäcke som täcker ända upp till huvudet?

Arcadia
0

#2 Japp det har jag på min Portis. Hade ett i strö 45 (tror jag det var) förra året och vi var i fjällen då med rejält regn. Det passade utmärkt och vi var så nöjda. I år är min hund vuxen och jag köpte ett istället 55 som borde ha passat, men icke. Det var för kort och blåste loss när det stormade och regnade. Extrem situation, men jag måste nog byta till en ännu större storlek för att det ska funka. Så jag rekommenderar täcket, men köp ett som är tillräckligt långt över ryggen. Rasrekommendationerna stämde inte riktigt för mig.

Triasta
0

Ok, jag beställde Hurtta Lifeguard Storm Hoodie nu från nätet pga billigare pris än i butiker. Men jag tog samma storlek som på vanlig Hurtta regntäcke så hoppas att det kommer att passa på mina hundar. Har nämligen varit och provat vanliga Hurtta regntäcke och hade storlek 65 men personalen som hjälpte oss sa att Storm Hoodie skall ha motsvarande storlek som vanlig Hurtta regntäcke.