Hundar iFokus

Hundar

Etikett: valpar
Läst 2684 ggr
[[Mellebelle]]
0

Pissar inne hela tiden

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Våran nya valp pissar inne hela tiden, vi är vaksam och går ut med honom efter han sovit, lekt och ätit. Han brukar pissa ute ibland men inte alltid sen när man varit ute så kommer han in springer nånstans och pissar! Kan ni tipsa om vad man ska göra? För han verkar ha fått för sig att inne är där man ska pissa..

Swadika
2

Jag skulle ta ut hunden oftare, om så varannan timme om det behövs. Berömma massa ute med både lek, godis och mys och sen ja som vanligt bara torka upp och ignorera när det sker inomhus. Då kanske hunden tycker det är roligare att kissa ute, för där får han ju massa uppmärksamhet när han gör det.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Swadika
1

Sen får man tänka att valpar kissar inne om de behöver det. Det är något man får ta när man skaffar valp :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Karmatarerskanise
0

Ni får vara väldigt uppmärksamma så ni hinner lyfta valpen då den ska kissa eller börjar kissa och lyfta ut den direkt. Gå ut oftare och stanna ute till den verkligen gör ifrån sig och beröm då den gör det.

Michaela-N
0

Jag gick ut en gång i timmen plus efter mat, lek och sömn de första veckorna. Vänta där ute tills han gjort något och gå inte in innan dess, om ni så ska behöva vänta en timme på att valpen ska kissa ute.

[[Mellebelle]]
0

Okej tack för tipset :) vi ska fara o köpa nå hund godis på ett tag då vi glömde det igår så ska han få de då han varit duktig, annars ha vi alltid berömt han som galningar då han pissar ute men vi får väl fortsätta med det och gå ut lite oftare än vad vi redan gör!:)

[Teddies matte]
0

Hur ofta går ni ut?

När de är riktigt små måste de ut ofta, ha koll och genast valpen börjar söka sig till något ställe och kissa inomhus lyfter ni ut den och springer ut, även om den redan hunnit börja(de slutar när man lyfter upp dem).

Vi sprang nästan varje kvart riktigt i början, genast vi märkte att han var påväg eller redan börjat sprang vi ut, och snabbt slutade han göra ifrån sig inne.

russin
1

Det är även vanligt att valpar kissar just för att det är lite läskigt att "visa att man finns" i ny miljö. Gå till samma ställe ute varje gång, så den börjar känna sig trygg där.

[[Mellebelle]]
2

Vi går ut kanske två till tre gånger Pär timme så det är ganska ofta och alltid oxå då han sovit lekt o ätit. Okej men då förstår jag lite varför han också kan göra det :) nyss pissa han ute iaf och då blev de mycket beröm och lek och nu ligger gubben och sover på altan efter han sovit blire ut igen :)

Swadika
0

Bor ni i lägenhet eller hus?

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

[[Mellebelle]]
0

Nu är vi hos min syster som bor i radhus här kommer vi vara hela sommaren sen då vi kommer hem så bor vi i lägenhet våning två.

Swadika
0

Är det tomt på radhuset? För då kan man i början bara släppa ut hunden på gården. Det kan kännas tryggare. Och sen att man tar några per dag i koppel och går utanför tomtgränsen. Annars så gå till samma ställe hela tiden, gärna ett ställe där inte barn och andra hundar springer runt hela tiden.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

[[Mellebelle]]
0

Jo vi har ju en egen liten bakgård som han brukar pissa på men bajsa vill han göra i lång gräset så vi har ett ställe där vi brukar fara till och bakgården då.

Swadika
0

Perfekt :) Så ska jag hålla alla tummar och tassar vi har här hemma på att han snart blir rumsren :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

[[Mellebelle]]
0

Tack så mycket!:D