Vettris / Vet Dalarna
Är det någon som har erfarenhet av Vettris? De finns tydligen i Falun, Nyköping och Västerås. Jag blev så förvånad när jag hittade den kliniken i Falun och jag hade aldrig hört talas om namnet förut.
Ni får gärna tipsa om bra och kunniga veterinärer och fysioterapeuter i Dalarna (Rättvik, Leksand, Mora, Falun, Borlänge - trakterna), och även gärna berätta om ni har dåliga erfarenheter av någon klinik. Jag har hört en del dåligt om Falu Djursjukhus och vill gärna veta era erfarenheter av dem. Vet ni om rehab finns på något mer ställe än Falu djursjukhus i de trakterna?
Jag har bara gått hos FaluDjursjukhus filial i Borlänge för det ligger nära oss. De var bra och trevliga. Dock väldigt dyra, men sjukhus kanske är dyrare än veterinär.
Jag kom precis ihåg att jag också varit till Borlängekliniken för ett par år sedan, fast med ett par råttor. Jag tyckte det kändes som de var väldigt noggranna och trevliga vilket ju är ett bra första intryck i alla fall. Varit med om värre om man säger så…
Tänkte höra mig för den här gången så att jag slipper komma till veterinärer som inte bryr sig om djuren och som dessutom är fruktansvärt otrevliga. Två gånger räcker, liksom. :)
Har du förresten hört talas om någon klinik i Djurås som är inriktad mot ortopedi?
Har inte besökt Vettris. Jag känner till en klinik i Djurås dock, Gunillakliniken.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Ja, det är nog den jag menar! Vad vet du om den kliniken? :)
Mamma var till falun och det enda dåliga erfarenheten av de besöket var att det blev sjuuukt dyrt men annars så tror jag att dom var bra?🙂
Hunden hade fått i sig något olämpligt så dom kolla hunden i halsen och sen röntkta(stavning?) henne och det gick på 2200kr haha skrattretande dyrt! fick tillbaka 300kr från försäkringsbolaget.. men nu hade inte det med med din fråga att göra 🙂
Dom i leksand är väl bra skulle jag säga? dom som ligger nedanför ica om du vet vart jag menar? bakom färgaffären.. Nej just det har inte dom flyttat till åkerö?? eller är det olika?? .. Aja dom tycker jag är bra:) det ligger ovanför skolan på åkerö
Sen vet jag inga fler
#4 Har inte varit där själv men har en släkting som gått hos Gunilla (djursjukskötare) och är jättenöjd med henne. Hilding jobbade tidigare åt bland annat Falu Djursjukhus och ska vara väldigt duktig, han tog hand om min hund när han skadade benet och jag har enbart positivt att säga om bemötande och behandling.
Falu Djursjukhus (både Falun och Borlänge) är bra, men det är stort och därmed mycket personal = man klickar inte med alla. Jag har besökt dem ganska mycket i och med att jag behövt specialvård bara de i Dalarna kunnat erbjuda och i regel varit nöjd, en gång var jag mindre nöjd med själva bemötandet från en veterinär men det var inget direkt allvarligt.
Torkel på AB Veterinärservice är guld, men har tyvärr inte jobbat mycket på senaste på grund av sjukdom dock tror jag han är på gång att starta upp mer igen.
#5 Jag har ingen koll på Leksand längre och har aldrig haft någon koll på veterinärerna där. Jag gick i gymnasiet i Leksand men hade inga djur då så jag behövde aldrig åka till någon veterinär. :)
Vad har du för erfarenheter av Leksandsveterinären? Var det "rutinkoll" eller något allvarligare? Du är den andra som rekommenderar veterinären i Leksand (vet inte om det finns fler vet. där?) så jag ska kolla upp det!
#6 Kul att höra! Du vet inte om de sysslar något med rehab i Djurås? Jag tänkte eftersom de verkar vara inriktade på ortopedi.
Jo det är klart, det verkar vara enormt mycket personal när jag kikat på hemsidan. Det som känns skönt med Falu djursjukhus är att de har allt där, på ett och samma ställe. Det känns som de har väldigt mycket veterinärer inriktade på olika områden vilket känns som en trygghet. Kanske bör jag testa dem först.
Jag sökte runt på olika veterinärer och den enda jag inte hittat ett enda ont ord om är den där Torkel. :)
Jag går till vettris i Nyköping och dom är toppen! Trevliga och kunniga veterinärer som verkligen bryr sig om patienterna. Dock har jag ju bara varit där för vaccinering och akut tonsillit.
#7 Ingen aning, ring och hör 🙂 Vi gick på rehab på Falu Djursjukhus och hon vi gick till (kanske kan kolla upp namnet) var i alla fall jättebra och jag har fått uppfattningen om att de satsar rätt mycket på rehabavdelningen där.
Torkel är som sagt jättebra, ja. Jag har heller aldrig hört något negativt om honom och vet många som "vägrar" besöka någon annan än honom. Jag kan säga en negativ sak och det är att det kan vara längre väntetider.
#8 Jag blev så nyfiken på dem för jag hade aldrig ens hört talas om namnet. Kul att höra att du är nöjd! De verkar vara ganska nystartade i Falun. Såklart behöver det inte betyda att de är bra i Falun bara för att de är bra i Nyköping, men det är ändå intressant att få höra lite tankar om Vettris. :)
#9 Jag ska göra det! Jag har insett att snart är det faktiskt dags att flytta hem så nu gäller det att ta tag i saker och ting, haha.
#11 Vart ska du flytta? Nyfiken 🙂
#12 Det blir Falun som det ser ut! Måste bara hitta boende. Och jobb… Men det fixar sig. 😃 Jag kommer ursprungligen från Vansbro kommun och efter ett år på Gotland måste man ju erkänna att lite längtar man hem till vargarna och björnarna och ordentliga skogar man faktiskt kan gå i utan att riva sönder sig på taggbuskar.
#13 Det förstår jag! 😃 Men ja, då skulle i alla fall jag tipsa om att göra ett första besök på Falu Djursjukhus och sen om du inte är nöjd söka dig vidare!
#14 Ja jag tror det får bli så. Mycket praktiskt att de har en ordentlig rehabavdelning då vi lär ska få vara där och ränna som det ser ut. Tack för hjälpen! :)
Nej hunden hade problem med öronen bara, jag tror inte att dom är bättre än andra? eller hur är det där? är det inte samma sak på alla förutom att man kanske kan bli bättre bemött på vissa?
#16 Det finns olika duktiga veterinärer, precis som det finns olika duktiga läkare och bättre och sämre bilmekaniker. :)
Måste instämma med att Torkel på veterinärservice är kanon! Var toppen när han hade kliniken öppen i Smedjebacken, då den låg i slutet av gatan där mina föräldrar bor. Nära och bra, samt toppenservice.
Vi var till någon veterinär en bit utanför Falun med vår ena hund för ett par år sedan och honom trivdes vi inte alls med. Kommer dock inte ihåg på rak arm vad den lilla kliniken hette.
Numer bor vi dock inte uppe i Dalarna, så vi har inte besökt några andra kliniker eller sjukhuset med våra två.
Jag röstar också för Torkel! Våran dvärgpudel på 15 år har gått hos Torkel sedan hon var valp. Han är verkligen toppen!
Torkel har även haft en klinik i Ludvika, dit vi gått, men som jag förstår det så börjar han bli gammal och är väl pensionär (?) och håller numera endast till i Smedjebacken. Hans kollega Maria är också jättebra.
// Sofia